Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Marie - 13 maj 2011 16:06

Ja det är en bra fråga, förut tyckte jag att jag mådde okej men nu vet jag inte hur jag mår. Började känna mig orolig och rastlös igen så tog 2 st cicordinol för att vara ute i tid. Nu sitter jag mest och känner mig låg och tankarna går lite siraps sakta men känns ändå onåbara. Funderar på att försöka vila ett tag men vet inte om jag fixar och ligga still. Ska kanske lägga mig under bolltäcket se om det hjälper. Ska till mamma och pappa sen och få grillad fläskkarre och potatisgratäng. Det ska bli gott men orkar inte gå dit för tidigt.


När jag hade varit och hämtat medicin på förmiddan mötte jag upp Sara och åkte ner på Charlies och åt lunch som hon bjöd på, åt deras dagens, pasta med skinksås, men måste säga att min egen sån är godare. Sen var vi in på coop och Sara köpte bröd för dom har medlems kampanj denna vecka med massa bröd sorter på halva priset.

Sen gick vi ner till Lidl för jag skulle ha skinka cola och tandborstar, och med en påse gick det på exakt mina sista 44 kr. Men nu har vi skinka så vi klarar oss här hemma några veckor iafall=)


Nej en stund under bolltäcket tror jag det får bli.

Av Marie - 13 maj 2011 08:34

Nyss pratat med en ssk på FLE angående att Orudis och Omperazol inte går ihop och att min magsäck börjat göra ont igen. Skulle komma och träffa läkare, bad att få träffa den svenska jag haft och göra med eftersom han förstår vad man säger iafall, men Självklart har han slutat! Så måste träffa den andra jag träffat en del som inte förstår vad man säger och som har så bråttom så man inte hinner få med allt man vill. Men får väl hoppas jag kan få fram allt och få honom och lyssna på tisdag. Får väl ryta i åt karln i nödfall eller kräva in nån som kan förklara för honom. Ska nog be honom ta en urinsticka oxå, känns som jag har UVI igen ont vid blåsan och springer på toa titt som tätt.


Nu ska jag ta och hoppa i en tuttkasse och en tröja och strumpor sen dricka upp mitt kaffe och vänta på att klockan närmar sig 11 så jag får gå och hämta medicin efter det ska jag gå ner på lidl och köpa cola och skinka. Sessan är skit sur för att hon inte fått nån morgon skinka men jag försökte förklara att vi bara har två skivor kvar och jag kanske vill ha dom på mackan men hon ska nog få ena ändå. Har man bortskämda katter så har man. Får hoppas lidl har nån billig stor pack=)

Ovido - Quiz & Flashcards