Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Marie - 17 maj 2011 19:56

Inga besked varken på brev eller telefon från Uppsala idag...suck hoppas dom hör av sig imorn då.


Gick ganska bra på FLE idag, han lyssnade faktiskt och höll med om att det kunde vara nått reumatisk, så han beställde ett prov för det, och så skulle jag få nån annan medicin ist för orudis, men när jag kom till apoteket fanns det inget recept och inget kom under hela eftermiddag -SUCK- så får ringa imorn bitti så får dom säga åt honom.

Jag blev helt yr av att lämna ett rör med blod, har aldrig hänt tidigare, glömde gå på apoteket på lasarette, annars hade jag kunnat gått upp och sagt till om recepetet, men kom på det när jag var halvvägs till mamma, när jag kom dit åt jag en macka och hjälpte mamma dela kyckling bitar i påsar, kände mig lite mindre yr åkte ner på apoteket på stan och fick veta att receptet inte fanns. Gick in på coop och löste in vinst bingolotten jag fått av mamma, köpte kakor och mariannne, blev skit yr igen, åkte hem och vart mer och mer yr hela världen snurrade tog en näringsdryck,hjälpte inte, så tipsa  Erika mig om att dricka light saft, det hjälpte till slut lite grann så pimpla det tills jag fick kväljningar, hade bara saften jag brukar "överdosera med" men det hjälpte iafall. Sen lite marianne oxå:p


Skjutsade Sara till hennes mamma vid 18.30 sen tog jag en promenad men jag frös så blev inte så långt, hade velat ha både mössa och halsduk, fan att jag fryser så mycket hela tiden! När jag var nästan hemma kom solen då hade jag näsan lust och fortsätta gå. Men får hoppas på sol imorn när jag ska hämta medicin så tar jag en längre promenad då=)


Nej nu ska jag se plastikturisterna och pimpla vidare på mitt kaffe.



P.S Låsta bloggen uppdaterad.

Av Marie - 17 maj 2011 19:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 17 maj 2011 10:29

Är detta en helt vanlig dag måntro? Eller kommer kanske posten med nå positiva besked sen från Uppsala? Man kan jue hoppas. Annars för övrigt känns det som en vanlig dag. Knatade i säng redan före 19.30 igår och låg och läste till närmare 20.30 sen låg jag och vände och vred mig ett tag innan jag somna väldig tidigt, vaknat flera gånger i natt som vanligt av den onda kroppen, vaknade till och från sen kl 6 men mera riktigt vid 8 men låg och halv lura till 9 när jag tog mig upp och gjorde kaffe och hällde upp saftsoppa för frukostmagen var inte alls på plats. Nu sitter jag med tom kaffe mugg och funderar på att fylla på den igen. Och bara är. Ska iväg till FLE 13.30 och se om den dära jäkla läkaren kan ge mig nått bättre för lederna samt en remiss till remuatologen. Men det lär han väl inte gå med på, får väl ytterligare nån ny medicin och orden "gå till sjukgymnasten". Men bara jag får mindre ont på nätterna och mornarna så sen har det börjat kännas ganska mkt hela dagarna oxå, höger axel-arm och vänster knä spökar. Jag känner mig aningens sliten men jag biter ihop och gnäller haha ja lite av varje då.


Nej nu ska jag sluta klaga och göra mera kaffe och surfa vidare. Och hoppas hoppas posten kommer med bra besked om ett tag^^

Ovido - Quiz & Flashcards