Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Marie - 18 maj 2011 20:45

Skrev en viktblogg imorse, men har nu bestämt mig för att sluta uppdatera vikt varje vecka. Jag vill ändå inte gå ner mera i vikt. Är under 70 nu som var ett litet mål, och dom kommer plocka bort flera kg vid hud operationen så sen behöver jag kanske tom lägga på mig några kg. Så kanske kommer nån uppdatering ibland hur det går. Men jag tänker inte uppdatera varje vecka.


Och Uppsala ringde inte i eftermiddags som dom skulle, ringde nån hjälpreda till kordinatorn i morse men hon kunde inte svara på mina frågor så kordinatorn skulle ringa på den teletiden jag fått sa hon men ingen ringde så lär ringa imorn bitti igen hoppas Rätt person ringer upp då. Och att jag får bra besked. Sen ska jag efter operationen beroende på hur många kilon dom plockar bort försöka hålla en stabil vikt eller gå upp nått kg. Jag äter och äter redan nu för att inte tappa mera i vikt för dom vill att jag håller vikten inför operationen.

Av Marie - 18 maj 2011 15:28

Allt går mig emot idag tror jag men jag tänker inte lägga mig ner för det! Nya tag imorn, och på fredag typ. Först gick jag inget läkarutlåtande på psyk idag heller, Gunn tyckte läkaren hade sagt på morgonmötet att han skrivit det, men hon brydde sig inte om att kolla upp om det fanns klart, vilket Malin hade gjort direkt! Hon skrev upp det på en lapp lika med att kolla med honom om extra cicordinol, dom skulle ha möte med läkaren igen på eftermiddagen. Så jag kom på när jag kom hem till mamma att jag kanske kunde få hämta intyget på eftermiddagen. Så ringde Gunns svarare med meddelande om det, hon har inte ens hört av sig med svar om det! Så får det väl på fredag och således får jag inte in några papper till FK före helgen, dom har bara väntat några veckor på dom nu- suck- Så hoppas det inte blir nå krångel när det ska förnyas för då kan jag bli utan pengar en månad tack vare att psyk är så sega. Läkaren lovade att skriva intyget redan förra gången han jobba men då hann han inte!


Sen skulle Uppsala ringa vid 13.30 ringde upp nån hjälpreda till kordinatorn redan vid 10 imorse men hon kunde inte svara på min enkla fråga om nån operation var på gång så hon skulle låta kordinatorn själv ringa på utsatt tid från bokningen imorse. Men ingen ringde så får ringa imorn bitti igen och boka ny tid. Men om hjälpredan inte såg nått i datorn är väl ingen optid bokad säkert men man vet jue inte.


Och när jag kom hem efter att ha ätit pizza med Sara och Alex när vi hade hämtat honom på dagis, ringde jag kronolle för att se om min skuld var bokförd som betald än och om jag skulle få tillbaka nå av pengarna som dom drar på pensionen eller av dom som pappa betalat in, men det visade sig att skulden var 123 kr mer än det pappa betalat, så dom skulle ta pengarna från fk imorn och dra av det sen skicka tillbaka överskottet men om det tog några dagar eller några veckor innan jag hade pengarna tillbaka visste hon inte! Det berodde på hur mkt bokföringsavdelningen hade och göra! Det handlar om 1600 kr jag ska ha tillbaka så vore skönt och få veta när man får dom. Iofs ska pappa ha 1000 av dom då men ändå! Jag vill kunna göra en överföring till pappa stående på banken men inte innan jag vet när jag får tillbaka dom pengarna så jag klarar räkningarna! Eller så gör jag stående öveföring imorn och så hoppas jag på att få pengarna innan den sista.


Nu ska jag sura vidare och dricka mitt kaffe. Men imorn åker jag iafall till Ludvika och Dollar Store med min kvinna:D

Av Marie - 18 maj 2011 08:39

JÄJJ jag får skriva det i vikt bloggen också! Veckans vikt 69.8 kg! Jag är under 70 sträcket! Sen om det håller i sig till nästa vecka får vi se men denna vecka är jag under 70 kgs sträcket och trampar och det känns grymt att nån som jag som Alltid i hela mitt liv är under det och trampar! Jag trodde aldrig att jag skulle bli så pass normal viktig, och inte utan hud operation! Jag väger som andra vikt opade gör efter att ha reducerat hud oxå redan innan jag har gjort det :O Undrar vad jag kommer väga när jag får bort huden på magen och ryggen en:D Måste räkna ut mitt BMI nu oxå:P

23.87 i BMI, det känns inte alls illa ska jag säga, men nu vill jag nog faktiskt inte gå ner så mycket mera fören jag gjort magen och ryggen, det räcker med att ryggraden sticker fram i övre delen av ryggen och nyckelbenen alltid syns och jag slår i armbågarna i höftbenen när jag ligger på sidan. Men det är häftigt ändå måste jag tillstå efter att ha varit tjock-fet-kraftigt fet i hela mitt liv.


Jag slår fettma monstret på käften!

Nu ska jag dricka mitt kaffe och min näringsdryck som fick rycka in som frukost idag när fukostmagen inte var med. Så jag får i mig nånting.

Ovido - Quiz & Flashcards