Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

En dag och kväll-natt i V-ås

Av Marie - 12 juni 2011 21:30

Igår vid 11 tiden satte jag mig i min Gretchmobil och drog in till V-ås och plockade upp Crisse så åkte vi ner på stan och gick runt och gjorde ärenden och käkade mumsig fläskfile med pommes och bea på Gränden jag fick jue typ i mig halva portionen och mycket av det på rent tvång för att det är så sjukt gott. Jag hade som plan att hitta nå långa linnen eller nån klänning och ha och slappa i med tights efter operationen och hittade två pack långa linnen på HM Divided som blev skit bra tunna mjuka och sköna, ett svart och ett vitt för 99 kr men hade 20% så gick på 79 kr=) Sen hittade jag en skit cool t-shirt på new yorker och en munktröja jag kollat på förut men varit för snål och köpa men nu reade dom den för 49kr, den fanns dock bara i M men tog den ändå misstänkte att den skulle bli tight men tänkte att nästa vecka är den inte så tight längre:p Och den var tight nu men funkar bilder nedan på new yorker tröjorna vanliga linnen orkar jag inte fota:P

    Provade tröjorna utan på min klänning så inte så snygg matchning men det får ni överleva:P


När vi hade varit på stan och gjort alla ärenden åkte vi hem til Crisse och drack massa kaffe från hennes Tassimo maskin, jag kom fram till att jag aldrig skulle ha råd och göra allt mitt kaffe jag dricker ur en sån maskin:p Men det blev gott kaffe=)

Sen började vi grogga vid 18 tiden och satt och prata och åt popcorn och salta pinnar. Hade det jätte trevligt, sen gjorde vi oss i ordning och stack till krogen runt 23 tiden, först var det knappt nå folk alls där men sen kom det en hel del en kille på dansgolvet började stöta på mig och vi dansade lite men han var en riktig slepropp, mitt nya favorit ord för saker jag inte gillar;P Han skulle tafsa under kjolen och det gillade jag inte och han fattade inte hur många gånger jag än tog bort hans händer så till slut gick Crisse emellan och dansade framför mig. Sen när vi gick ut så Crisse fick röka träffade vi hennes en gammal krog kompis och stod och pratade med honom så kom den dära killen fram igen och fråga om jag ville dansa, sa nej och att jag var tvungen och hålla mig till min kompis så vi inte tappade bort varann för att jag skulle sova där. Till slut gick han, sen senare på kvällen satt vi och pratade med Crisses kompis igen och han höll armen runt mig och den dära slemproppen gick förbi han såg skit sur ut bara för att Micke höll armen om mig. Han gillade nog inte att få nobben. Men kan man inte respektera folk så får man skylla sig själv.


Men annars var kvällen mycket trevlig, när krogen stängde åkte vi till Mc D Stenby med Micke som var nykter och körde och käkade mat innan han körde hem oss.Kom i säng vid 3 vaknade 8 första gången sen sov jag till och från till 12.30 när vi gick upp drack lite kaffe och pratade innan jag åkte hem var ganska trött hela vägen men tog mig hem. Väl hemma kollade jag datorn lite och sen gosade jag ner mig i soffan med missarna och kollade sista två Greys avsnittena så nu får det bli CSI och glo på. Sen gick jag och handlade och förbi blåkulla en sväng innan jag gick hem och käkade och spelade bingolotto men inte fan vann jag nått heller.


Nu borde jag sova snart ska upp 8 och iväg och lämna prover sen på möte med Sammordningsteamet om framtida arbetsträning kl 10 och sen psyk 11 för att få mediciner inför Uppsala. Sen på eftermiddagen komme Daniel hit och fikar.


Detta blev en hel novell:p Men nu ska jag kika runt lite sen får vi se om det blir sängen eller sitta uppe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards