Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Snart är det dags!

Av Marie - 13 juni 2011 20:17

Idag har det varit mycket, först ner på FLE och lämna järn och b12 prover, mina blodkärl börjar bli för sönder stuckna efter alla år, en armen ville inte lämna ifrån sig nå blod så hon fick sticka om i andra armen där gick det bra som tur var. Får se hur hårt dom för det i Uppsala när dom ska ha prover och sätta dropp nålar och grejer.


Efter det gick jag på möte på Sammordningsteamet där jag ska börja med nån form av aktivitet som så småning om ska leda till arbetsträning, fick bara lite info om hur dom arbetar idag ska på aktualliseringsmöte -stavning- den 1/7 ska börja med typ 2 timmar i veckan på nån sorts grupp antagligen, sen arbeta mig uppåt i tid, psyk kräver jue att jag börjar långsamt. Det var klart 40 minuter innan jag skulle vara på psyk så gick hem till mamma och läste tidningen och ringde och bokade sjuktransport till onsdagen dom ville ha mig och åka sjukrese linjen men det hade jag ingen lust med så talade om mina problem och åka buss ensam med massa folk så fick taxi till slut åker kl 10 på onsdag. Sen gick jag ner till psyk och fick mediciner ända till nästa torsdag ifall jag blir kvar längre än till lördag i Uppsala som är prellimenär dag jag får åka hem. Pratade lite med A-L om det hela och lovade att ringa på onsdag när jag är på väg så hon får höra om jag är nervös, hon är nog mera nervös än mig;) Sen skulle jag ringa på fredag och berätta hur operationen gått så hon vet innan hon går på semester.


Uppsala ringde upp på förmiddagen oxå för man skulle ringa dom fick jag brev om i fredags om man legat på sjukhus i Västmanland senaste halvåret för då ska man screenas för VRE men dom hinner inte få dom provsvaren innan onsdag så jag kommer behandlas som om jag har smittan och få eget rum förklarade hon och inte få röra mig fritt där, ojojoj så synd om mig som får eget rum;) Bara det är tv där så klagar inte jag, fast lite drygt och inte få gå ut ur rummet kanske om man vill ha kaffe som dom serverar i dagrummet enligt broschyren jag fick haha dom får ställa in en termos på mitt rum^^


Imorn ska jag lämna screen provet på FLE före 12 sen blir det packa, ska inte ha med mig så mycket men bäst och packa det lilla jag ska ha med mig, behövs inte så mycket saker men bäst och vara redo, lär inte sova länge på onsdag för kommer väl vakna tidigt och studsa runt och vänta på taxin men bäst och vara förberedd.


Ska grilla på blåkulla imorn så jag får gooood mat innan sjukhus maten i några dagar:P


Nej nu ska jag glo på lite CSI box Greys är jue slut så.


P.S låst inlägg skrivet.


 
 
Jackie

Jackie

13 juni 2011 21:07

sv: tack, vad söt du är! :)

och du verkar ha fullt upp nu innan operationen! men så himla skönt att det börjar närma sig. hurra! det är du sannerligen värd! <3

http://www.sockerkyss.blogg.se

Marie

14 juni 2011 05:02

Tack så mycket söta du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards