Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Marie - 25 november 2011 12:54

Det känns som jag håller på tapper greppet om verkligheten, har tagit av båda vid behovs medicinerna och om en timme får jag ta kl 14 medicinerna med en högre dos cicordinol jag hoppas det ska hjälpa. Detta har jag inte tid eller lust med. Men har kanske varit lite mycket och intensivt på slutet. Men jag trivs ändå jag har ingen lust med nått bakslag nu. Ska till psyk läkaren på onsdag får se vad hon säger.

Jag vill bara vara glad och lycklig nu inte dras med massa problem. Men jag kan kanske inte begära för mycket av mig själv heller när jag vet hur stress känslig jag är. Men jag försöker alltid klara mer än jag gör.När jag ska lära mig att inte göra mera än jag klarar av? Jag måste varva ner och inte stressa på. Inga gränspsykoser nu tack! Det "lilla" kan jag väl få begära?

Av Marie - 25 november 2011 07:50

Jag kan faktiskt säga att jag känner mig lycklig nu. Jag har min Tori vi trivs bra ihop och kommer så bra överens och trivs kanon i varandras sällskap och kramas och myser och dricker massa kaffe, ja eller kaffe biten står väl jag mest för haha. Vi pratar framtid och hur vi ska hantera det om nån av oss blir dålig. Det är faktiskt ganska skönt och vara ihop med nån som oxå har psykiska problem som vet vad allt handlar om och hur man ska hantera det. Men jag tror detta kommer bli bra. Hoppas hon kan komma till mig snart och se hur jag har det oxå. Hon har social fobi så åka tåg är lite jobbigt för hennes men vi ha bestämt att hon åker åt ena hållet iafall första gången så hämtar eller lämnar jag henne åt andra hållet. Vi ska iafall fira nyår ihop<3


Jag saknar mina missar och känner mig elak som lämnar dom men jag vet att Hillevi tittar till dom och dom tycker nog det är ganska skönt att få bo in hemmet utan mig ett par dagar. Jag väljer och tänka så iafall. Jag kan jue inte direkt släpa med mig 3 katter hit i en liten etta. Men när Tori kommer till mig kan hon ta med lilla Zelda för tror mina skulle vara snälla mot henne för att hon är så liten möjligtvis att jag får lämna Ozzy på blåkulla för han kan vara lite tjurig. Det var han redan när jag åkte igår jag hotade med att lämna honom till mormor men kom på att det inte var nått bra hot för han skulle bara bli nöjd:P


Idag ska vi ut på Hälla och fixa lite grejer. Sen ska jag laga potatis och köttfärs gratäng och imorn ska vi hem till Crisse och fira våran 10 års dag som vänner. Den är egentligen på måndag men vi får fira lite innan. Blev ingen sthlms resa som vi planerat men hemma fika och få presentera min mina flicka för min Bästa vän känns bra. Vi har köpt toblerone tårta och Crisse fixar latte=)


Nu ska jag dricka mera kaffe sen kanske börja fundera på att kliva ur pyjamasen men vi ska kanske inte åka än på ett tag. vet inte vilka kläder jag ska ha idag bara. Röda jeans och munk tröja eller skjort klänning och rosa svart randiga strumpbyxor. Får se vad det blir.


Ovido - Quiz & Flashcards