Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

En ganska bra skärtorsdag

Av Marie - 28 mars 2013 17:28

Var hos sjukgymnasten på förmiddan, fick massa stretchövningar, och hon tejpa mig, så fråga jag henne om gymmet var öppet för träning, hon sa att det var öppet, gick genom korridoren dit, såg att det inte alls var öppet för det var stängt för nån grupp. Började nästan gråta för jag var så pepp på att träna. Men gick hem, gjorde kaffe och satt och prata med fina Jackie, så smsa Erika och fråga om jag ville åta 3 kr med henne och Anton, det haka jag på. Var trevligt och gott, Anton åt fasen mera mat än mig, han hjälpte mig äta upp mina strips ;) Sen åkte vi hem till dom, Anton skulle sova middag och ville att jag skulle ligga med honom tills han somna, det kändes så fint och hjärtat blev varmt, kände mig lite utvald. Precis vad jag behövde, att han sen vakna och blev ledsen när jag klev ur sängen så Erika fick söva om honom är inget och haka upp sig på, var jue första gången jag "sövde" honom. Sen dök det upp mera folk, slutade med att 4 vuxna människor satt och spela tv-spel och gapa och skrek när det inte gick som dom ville. Var ganska underhållande, jag spelade dock inte, gillar inte alls tv-spel, kolla när andra spelar kan vara kul men inte spela, bara gamla hederliga 8-bitars ;) Gick hem till slut för jag var trött och skulle duscha och greja lite. Är trött och off nu. men känner mig okej. En Ozzy på magen och en tv kväll som väntar. Imorn ska jag tvätta lite sen inga planer. Men påsken kommer nog tillbringas en del med Erika och Anton, klagar jag inte alls på, trivs med dom :) Ett besök ska avläggas hos mormor oxå har jag lovat henne. Pappa skulle ev med om det blir lördag får se. Han har jue massa och göra dom flesta dagarna. Igår var jag helt förstörd över att han har planer hela påsken men jag inga. Idag har jag lite mera distans och det känns okej. Har fina vänner runt mig det värmer, tack för att ni finns! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards