Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Ord och inga visor

Av Marie - 30 augusti 2013 19:34

Igår framåt kvällen höll allt på gå rejält utför, men i sista stund stoppade jag mig själv och gjorde andra bättre val, slutade med att jag somnade löjligt tidigt men det var bra mycket bättre än det som höll på hända.Och idag när jag kom till A-L fixade vi så frestelser inte finns lika lätt tillgängliga, och hon gjorde som vanligt, berömde mina framsteg och peppade mig, hon ser dom dära positiva sakerna och talar om dom som jag inte ser mitt i allt. Men när hon påpekar dom så kan jag faktiskt se dom men om jag tar till dom vet jag inte rikigt, men jag försöker.


Så pratade vi om att jag återigen funderat på att sluta med mina mediciner, för jag vill dit där jag för snart 1½ år sedan mådde så fantastiskt bra när jag slutade med allt, Men samtidigt vet jag jue hur det brakade efter ett halvår och det inte är ett alternativ, sen påpekade hon hur resan sen i våras varit med div andra metoder när jag mixtrat med medicin doserna och det visat sig då att jag faktiskt inte klarar mig utan medicinerna och får lov att finna mig i att dom behövs, kanske inte för alltid alltid men just nu och ska jag rida ut detta får jag sluta mixtra med medicinerna och låta dom göra sitt jobb. Jag behöver inte gå in på detaljer men sen i våras har jag handskas med impulser,dåligt mående och allt sånt på lite fel sätt och nu dealar jag med det ist och det är tufft, skit tufft, så ja, jag behöver medicin stödet. För som tom jag så fint insett, när tvn pratar med dubbla röster behövs medicinen för bla det. Och jag får vara nöjd att jag inte har dosetten fullproppad som förut utan lite mera städad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards