Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Marie - 29 april 2013 17:31

Jag arbetar på att lära mig inkomster och utgifter gällande energi, hade jue möte med arbetsterapeuten i fredags, och ska göra små listor varje morgon med planer för dagen på sysslor/möten/saker att göra, ska ha mellan 2-5 saker att göra för att inte göra allt på engång sen bli helt slut nästa dag, men även göra nånting dom dagar jag inte har sån stor lust, men eftersom det är svårt och veta hur mycket jag orkar ens dagen före så blir det att bestämma sånt när jag äter frukost, ska försöka få det som rutin start på dagen. Tror det kan bli bra, A-L var nöjd med det upplägget också. Kom till henne imorse och sa "jag mår faktiskt bra nu" och vi prata lite runt det, och den stora skillnaden mot när jag började må bra för ett år sedan är att jag lärt mig just den biten med att jag Inte kan köra på i 110 för då kommer jag troligen krascha igen. Så inkomter och utgifter med energi har blivit mig uppgift att lära mig. Men börjar redan komma längre på den biten, jag tänker igenom känslor när dom kommer, mera Vad tänker jag? Vad känner jag? Och just det att inte bara rusa på. Börjar även bli bättre på att göra saker för min egen skull för att jag ska orkai längden, ta hand om mig själv grejer, det känns bra, ska bara försöka hålla i det. A-L gav mig ett ord jag ska tänka på idag, "ärlig" jag ska vara brutalt ärlig mot mig själv som hon så fint sa :)


Att jag säger nej till saker och folk är inget gentemot er, det är för att orka i längden, jag tänker inte skylla på att jag har en sjukdom som gör att jag inte orkar, men jag har en sårbarhet som gör mig lite känslig så jag måste pausa ibland,A-L jämförde det så fint med olika batterier idag, "duracell batterier rusar på skit fort så man knappt hänger med, sen när dom dör sten dör dom, tar du ikea batterier ist kanske dom puttrar på i lite lagom takt ist och kommer lika långt och blir trötta långsamare" sug på den ni ;)


Har hunnit med en tur till Avesta med pappa idag oxå, jag behövde kattsand från Willys och så ville jag till Baagera outletet och kolla gympa skor så jag har nått bra på fötterna i helgen när det blir mkt stå och en del gå. Dom som satt skönast och var rymligast med min cp-lilltå var oxå billigast, heeela 100 kr haha, dom är illgröna i detaljerna men det var nästan snyggt^^ mina inlägg fick bra plats oxå utan att dom satt konstigt. Så dom var nog menade för mig^^ Hoppas bara min höft och ländrygg blir bättre snart, vaknade i natt när jag låg på rygg av att jag hade så ont så jag knappt kunde vända mig. Borde kanske ringt FLE idag och fått kollat om jag har UVI som satt sig mot njurarna men hmm kanske testar och ringa imorn och se om dom har nån tid annars får jag vänta till nästa vecka. För varken alvedon eller diklofenak hjälper iafall. Men ignorans funkar alltid^^


Nu ska jag klia pösmage och kolla tv. Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards