Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Träning,trötthet och bråkande huve

Av Marie - 14 februari 2014 19:07

Nu har jag kört morgonträningspass i en vecka, måste säga att det inte är så svårt och motivera mig själv, jag vaknar jue oftast tidigt, tar en kaffe och äter lite fil, sen tränar jag ett pass, duschar dricker en proteinshake och dagen har startat. Har man avverkat träningen redan på morgonen behöver man inte tänka på det sen, några dagar har jag cyklat lite mera på kvällen. Och jag har lyckats börja äta lite mera utan att behöva spy hela jävla tiden. Och ta mig tusan, vågen har börjat gå neråt! Träna Och äta Mera var lösningen verkar det som. Får hoppas det håller i sig!


Psyket åker berg och dalbana hej vilt, men jag kämpar på mot det bra och Rätta, vilar när kroppen och hjärnan behöver det, försöker inte tvinga mig till mera än jag orkar och accepterar faktiskt det!DET är ett stort steg för mig att inse när jag behöver vila. Men jag inbillar mig att när jag tränar på morgonen orkar jag mera resten av dagen, även om jag vissa dagar måste sova en stund på dagen, är jue uppe och skuttar redan vid 4-5 vissa dagar.


Dyker upp nått låst inlägg här och där, har du inte lösenordet men vill ha det fråga så kanske du får det. Men jag tycker själv jag är ganska öppen i bloggen, men vissa saker behöver bara inte alla veta.


Nu ska jag ta några smörgåsrån, fått i mig riktig mat TVÅ gånger idag, Tack Erika bäjb för att du ser till att jag äter, även om du försöker döda mig med din starka, men god mat;)

Sen tv och sova. Känner att denna kväll kan sluta på fel vis om jag inte gör som huvet vill.


Och ja just ja, Alla hjärtans dag? SKIT dag, jag älskar dom jag älskar 24/7 varje dag året runt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards