Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Marie - 31 januari 2014 18:52

Imorse var det alltså dags för besöket på smärtmottagningen, för det första kom jag upp i frikort! Så nu har jag gratis vård nästan ett helt år, bara det var en bra början. Sen var läkaren Kanon, han kollade lite i papprena jag fyllt i och kände och testade känsel på magen, sen visade han på en affisch att det finns nåt som heter "trigger muskler" och han misstänkte att det var dom som strulade för mig, så han gav mig några bedövningssprutor i magen där det gjorde mest ont, och på en 5 minuter släppte dom värsta smärtorna! Men jag var skeptisk, ifrågasatte hur f-n muskelproblem kunde ge kräkningar,illamående och svårt och äta, men han sa att musklerna klämmer på tarmarna och magsäcken. OCH detta är ett ganska vanligt förekommande problem! Men det har INGEN av alla läkare jag träffat på dessa 6 veckor ens nämnt ett ynka ord om!


Blev helt snurrig i huvet av sprutorna och tok trött, men antagligen för att smärtorna släppte och jag slappnade av, ska få komma tillbaka några gånger till, redan på onsdag är nästa besök. Men ska fråga vad han ska göra med nederdelen på framsidan av magen för där gör det fortfarande en del ont men långt ifrån lika plågsamt som när båda ställena gjorde ont! Idag har jag fått i mig en del och äta och inte kräkts en ända gång! Känns som värsta stora grejen. Kanske inte för andra men för mig är det en SÅ underbar känsla. Tom fredagsmys med nya "grill och vitlöks" chipsen och cola. Men vågar inte utmana ödet för mycket och äta massor. Och tar det lugnt med mat, men kaffe har jag fått i mig 3 ggå idag :D


SÅ skönt att ha börjat få ordning på magen och kanske slippa bråka vidare, vet inte om detta är något jag kommer få fortsätta med, sprutorna, eller om det ger sig efter ett tag, men får förbereda mig med frågor till läkaren på onsdag nu när jag vet lite mera vad det beror på!

Ovido - Quiz & Flashcards