Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Besöket hos kirurgen

Av Marie - 4 maj 2011 17:38

Imorse var jag uppe 7 kl 8 skulle jag hämta medicin hos Gunn, sen gick jag ner till barnmorskemottagningen och mötte upp Sara och lyckades även få min p-spruta som jag skulle fått 12.45 sen hem en sväng sen skjutsa Sara och Alex till dagis 10.10 Sara skulle vara hos barnmorskan igen 10.30 det gick ganska fort sen var hon svin hungrig för hon hade fastat från midnatt för att ta prover hos BM så vi svängde förbi Tre kronor och hämtade upp en hamburgare åt henne sen gasa vi mot Uppsala för mitt kirurgbesök vi tyckte vi hade gott om tid på oss ändå blev vi 10 minuter sena och jag parkerade på en handikapp ruta och hoppades på att slippa böter, Men det var fan ända lediga platsen utanför platikkirurgen och vi hade INTE tid och åka runt och leta parkering så jag gav det en risk att få böter. In och anmälde mig. Fick ändå vänta till 13.50 på kirurgen pratade med honom om att jag var införstådd med att det var stort ingrepp osv. Och att jag har psykisk back up här hemma. Sen kollade han all hud och sa det att bara göra framsidan på mig är som att göra ett halvt dåligt jobb. Så han skulle verkligen prata både i Uppsala och med Västmanland för att  få göra en cirkulär bukplastik på mig, om hans kollegor inte går med på det eller om västmanland inte går med på att betala så ska han börja på en privat klinik i september i sthlm då skulle han hjälpa mig där då lovade han=) Men han fotade massa och skulle verkligen prata för att landstinget bordet hjälpa mig när privat vården nekar mig hjälp för att dom är rädda för den psykiska biten. Och när jag visat att jag är beredd och betala för att få det gjort trodde han det skulle gå lättare. Så nu är det bara och hålla tummarna för att han hör av sig snart med positiva besked. Han skulle skynda på det hela eftersom han slutar efter sommaren och under hög sommaren vill man inte operera. Så nu är det bara att hålla tummarna att jag hör något positivt snart!


Vi fick stressa hem också för att hinna hämta Alex på dagis med det fixade Shero så vi plockade bara upp honom och mat på tre kronor jag fick en kyckling sallad men fick inte i mig mycket av den. Min kropp behövde KAFFE så sitter med en mugg nu. Är trött men nöjd med dagen får bara hoppas på bra besked i nästa vecka redan kanske.



Den psykiska biten förstör så mycket! Jag hatar det men nu ska jag försöka kämpa. Läkarn här på psyk hade inte skrivit intyget till fk i förrgår som han lovat så nu får jag vänta 1½ vecka till på det. SUCK och inte hade Gunn fått nån info om han hade satt in cicordinol 2 mg vid behov så hon gav mig 2 st såna tills på fredag. Vart kommer jag med 2 st 2 mgare?? Tur apotek mamma finns!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards