Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Eurovision och kaffe

Av Marie - 18 maj 2013 21:39

Sitter i soffan med sovandes missar runt mig. Är Eurovision på tv, kan inte påstå att jag följer det så hängivet, när andan och orken faller på flyger jag runt och gör annat. Jag har inte mycket energi att göra saker, men sista tiden när jag varit så extremt trött, har jag märkt att så fort jag får i mig lite kaffe kickar energin igång och jag får lust och ork att göra tusen saker, så jag får stålsätta mig att inte dra igång alla projekt, men samtidigt vill jag jue passa på att få saker gjorda. Så jag försöker göra lagom, lagom är bäst. punkt.


Ingen låt hittills, har inte gått så många dock, har varit så bra, men jag måste säga att den finska tjejen verkar ha smått damp och får en att le och studsa lite även om själva låten inte är så mycket och hänga i julgranen.

Jag har laddat med en termos kaffe för att slippa göra nytt hela tiden alt ha kaffebryggaren stå på. Lat, och miljötänk ;)

Varje gång en mugg är urdruken kommer jag på saker att göra men,nej, lite lagom var det. Men fått tvätten tvättad och vikt och inplockad. Funderar lite halvt på att damma, en av "att göra innan onsdag" grejerna, men tror jag tar det imorn, har gjort dom saker jag skulle göra idag så får vara nöjd. Ska baka "mina" kakor nån dag tror jag. Får bli dom och sen Erikas goda tårta hon är snäll och ska göra :D Jag som inte är nån tårt människa Älskar den, och så klart, är den allt annat än nyttig då ;) Men vad gör väl det ^^ Familjen samlas på onsdag, blir första gången sen begravningen men det blir nog bra ändå :) Ska ringa min andre bror oxå och höra om han har tid. Mormor kommer iafall bli glad, hon är så rädd att vi ska tappa kontakten men lovat henne att vi inte kommer "strunta" i henne <3 Lilla mormor <3


Nästa lördag blir det V-ås och lite födelsedags firande på stan för att göra ärenden och umgås med min Bambina <3 Hon fyller jue oxå år snart men hon den busen smiter utrikes lagom tills hon fyller ;) Men vi hinner födelsedags fika på stan som sagt och göra ärenden sen planerar vi bus till senare i sommar^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards