Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Hemma efter operationen

Av Marie - 27 juni 2011 17:27

Ja nu får vi se hur mycket jag orkar skriva, operationen gick bra först,kirurgen skar upp både i bikini linjen och på lodrätt linje och drog ihop huden för det fanns så mycket överskott, dom tog bort 1.6kg ren hud, sen fick jag inte åka hem på lördagen som det var planerat för det rann för mycket i dränagen. Och det var väl en jävla tur det för på lördag kväll började det blöda som fan från hålen på ett av dränag ställena, det blev ett jävla stå hej på mitt rum med folk dom tippa mig på huve och tog blod värden och kallade in kirurgen som hade jour. Visade sig att jag hade en inre blödning, först skulle dom operera direkt men sen tog dom blovärde och konstaterade att jag behövde blod så fick två påsar blod och dom avvkatade med operation men på måndagen hade det gått ner ännu mera mitt blodvvärde så under söndagen hade jag fått ytterligare två påsar blod. Sen på måndag lunch opererade dom igen och tömde ut 8 dl gammalt blod ur buken. Sen gick mitt blodvärde upp sen ner igen så fick 2 påsar blod till. Som en ssk sa, vi byter ut allt ditt blod:P Sen på onsdagen blev det tal om flytt till V-ås sjukhus eftersom det ändå är dom som betalar vården, men då hade dom fullt så blev flyttad på torsdagen. Först lät det som jag skulle få åka hem på lördagen, men då kom det ff för mycket i ena dränet så dom tog bara bort det ena sen fick det andra sitta kvar. Men idag tog dom det sen fick jag åka hem. Är trött och svullen om magen men ser fint ut ändå, bjuder på en profil bild på min nya mage.

  Jag kommer nog vara trött ett tag och inte orka så mycket men det är otroligt skönt och vara hemma. Även om jag får gå till DSK ett tag och lägga om sår och blåsor som bildades av försts gördeln jag hade som var fel modell. Sen beställde dom hem en ny som blev bättre.

Sara säger att jag fick alla komplikationer bara för att jag var så ko lugn innan och sa att det bara var och åka in och operera och åka hem:P Men det har inte avskräckt mig inför nästa op, i sen höst blir det låren som får sig en omgång på Proformaclinik där kirurgen som opererade mig ska börja i september han är iafall villig och operera mig trots psykiska problem. Det är jue inte Akademikliniken som ska vara så stora och proffsiga-fnys-


Nej nu blir det att värma sig lite middag sen gå ner till brevlådan och posta ett brev och få lite luft, dagens kraft ansträngning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards