Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Färdig flytta och det mesta i ordning

Av Marie - 20 november 2011 08:56

Nu har det mesta kommit i ordning här pappa har varit hit i några omgångar och borrat upp saker. Nu ska jag bara få upp tavlor och cd skivor, för Cd ställena borrade pappa upp igår. Och i fredags var vi på Ikea och köpte lite grejs som behövdes men hitta inge köksbord och stolar i min prisklass så jag jagar vidare på blocket har en intressan grupp i E-tuna på lut hittat två till men i annonserna står det inget om iafall stolarna följer med eller inte så mailade igår har jag inte fått nå svar till lunch idag ringer jag och fråga för båda var riktigt sngygga. Settet i E-tuna har såna krog aktiga stolar eller vad det heter. Rotting stolar kanske är namnet


Blev ingen byrå för den jag sett på näte hade jätte låga lådor så inget skulle få plats så blev en sne och skev klädställning med skubbar ist men det blir nog bra det oxå. Så kan jag köpa byrå när jag hittar nån bra. Köpte lite andra små saker oxå men råka få två taklampor ist för en såg inte att dom att ihop som tur var kosta dom bara 69 kr får se om sätter upp den andra i gästrummet ist för att ha rislampan med döskallar som följde med förra lägenheten.

Måste bara köpa kontakt till taket för det följde inte med. köpte en till lampan i köket men den var för stor så pappa leta på en mindre hemma.

Så nu har jag lampor över allt men skulle gärna ha en lampa i taket vid ytterdörren för det är mörkt där men finns inge uttag för nån där så får sätta starkare lampa i den som är i hallen.


Nu sitter jag i sängen och kollar nyhesmorgon och dricker kaffe. Mary sover och jag lovade att hon skulle få sova till afalla 9.30 idag för att hon gjorde klart mina dreads igår:P Ska ta en bra bild på dom idag finns en halv dan bild på bilddagboken. Jag är trött men kan inte sova och 10mg stesolid gjorde inte att jag kunde somna om heller så får väl finna ming i att vakna 7.15 idag.

Det psykiska har funka ganska okej dom hära dagarna när jag haft grejer och plocka med och haft sällskap kommer bli tomt på tisdag när Mary och gos Wilma åker hem men får hoppas Stella blir mera keliig då=)


Nej nu ska jag kolla vem som ville vad på qx.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards