Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Att berätta eller inte berätta

Av Marie - 7 april 2013 17:58

Det pågår en del i livet just nu, saker jag inte fixar att berätta ens för dom viktigaste runt mig, A-L och en till är dom ända som vet vad som händer. Jag försöker berätta för en del andra viktiga, men jag vet inte om jag är rädd för reaktioner eller om jag skäms? Eller om jag bara vill låtsas att allt är solsken och bra?


Jag har fått en mening på huve som A-L sa åt mig i fredags:

"Du är så snäll och omtänksam mot alla andra varför är du så elak mot dig själv?"

Jag har inget bra svar på den frågan, men jag vet att det är tusen gånger lättare att ta hand om andra än sig själv. A-L sa att jag inte behöver älska mig själv för att finnas för andra, Det var skönt, hon sa tom att det nog fan inte är många som älskar sig själva, fast det tjatas så mycket om att "du måste älska andra för att kunna älska dig själv" Hon är brutalt ärlig i alla lägen, det älskar jag med henne. Hon försökte "sätta dig mig" i fredags genom en hård jämförelse men jag bara slog det ifrån mig. Det skrämmer mig lite samtidigt som jag faktiskt körde med mitt standard senaste tiden "jag bryr mig inte" det är mitt svar på det mesta.


Men bara så ni vet, snart ska jag vinna en bil på bingolotto. Tack och hej.

 
 
Jackie - Livet med mina egna ord.

Jackie - Livet med mina egna ord.

7 april 2013 18:45

finaste fintant. jag finns här - alltid! <3

http://www.sockerkyss.blogg.se

Marie

7 april 2013 18:47

det uppskattar jag verkligen älskade fintant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards