Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Samtal om "det"

Av Marie - 22 april 2013 17:58

I fredagskväll fick jag till slut iväg mail till A-L om "det" som jag för några år sen redan blogga om men fortfarande har otroligt svårt och prata om i ord, våldtäkten. Så vi prata om den och saker runt den idag, hon hade inte läst om det i min journal, för som jag misstänkte har hon inte läst bakåt alls för hon vill få höra saker själv och bilda sig en egen uppfattning. Det var jobbigt och prata om det, och höra nån säga ordet våldtäkt högt och i samband med mig känns fortfarande efter alla år som om det är en dröm. Vi börja lite i lite tidiga minnen om nått hände i tidigare barndom som gjort att jag så lätt förtränger/glömmer bort allt som händer. Men jag kom inte på något. Vi såg dock helt klart mönstret att det mesta i mitt destruktiva beteende/mönster eskalerader rejält efter den händelsen. Och att jag kanske fick för lite bekräftelse hemma som ung, inga tydliga regler och ramar och sällan nån som fråga hur det gick på prov och sånt i skolan. Jag vet att jag saknade att få frågan "hur gick det på det och det provet?" samtidigt som det var ganska skönt med fria tyglar. Men jag har jue aldrig varit med om någon annan uppväxt så jag har inget och jämföra med. Men A-L trodde att mycket av beteendet i många år med "jag ska fan visa alla motsatsen att allt kan gå käpprätt åt helvete bara för att ni säger att jag kan klara det" är för att få bekräftelse. MEN det kunde jag stolt säga att jag inte känt på länge,jag tror på mig själv istället och att jag Kan ta mig igenom dom jobbiga perioderna och med dom metoder,verktyg och färdigheter vi arbetat fram.


Som igår, "dödsångesten" slog till pang på. Så jag stängde av datorn och ljudet på mobilen och la mig i soffan och spela bingolotto sen gick jag faktiskt och la mig och sov innan kl var 21 det var mitt sätt och hantera ångesten och det är why bättre än en intox eller sitta och plåga mig igenom jobbiga tankar. En annan sorts paus jag börjat med ist för destruktiva saker är att se massa serier på dvd.


Fick på skämt förslaget att dricka klorin mot magont igår. Det satte igång tankarna som funnits förut på att fräta sönder mig invändigt med det. Men A-L sa idag att: "Du gör mycket elakt och ont mot dig själv men, NEJ det gör du inte, du är för värdefull för det och bara NEJ det är inget du gör och hör sen" och hon vet nog att jag lyssnar på henne. Jag är nu inte självmordsbenägen men impulser kan komma, dock vet jag bättre sätt att hantera dom på nu. Så gott folk, om jag bara stänger ner dator och telefon betyder det numera inte det värsta. Jag bara går in i min kokong och står ut tills det går över.


PUSS PÅ ER!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards