Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Syster(!)

Av Marie - 29 juni 2013 20:11

Igår kväll och början på denna dag var det inte alls bra, jag gömde mig i soffan, somna tidigt, sov länge och kände mig allmänt låg och off. Men så efter lunch ringde pappa och fråga om jag skulle med till Magnus och Jenny och grilla, Solveig och Madde skulle med. Så ville pappa att jag kom ner till honom innan och hjälpte honom igång med hans smartatelefon,först höll jag på säga nej, sen tänkte jag, fan jag behöver göra saker och varför vara tråkig och säga nej har gjort det förut. Så gjorde mig i ordning och gick ner till honom. Först greja vi med hans tele, och kollade på STCC från gbg på tv. Han var riktigt duktig med sin tele ovh Ville lära sig^^


Sen åkte vi och hämta Solveig och Madde och (Madde och Magnus är två av Solveigs barn och Magnus har även jobbat hos pappa i många år när pappa hade firman.) Väl där hade jag Skit kul, och vi prata och spela musik,grillade och bara umgicks. Hade fått höra av Solveig innan att jag omnämnts som "nya syrran" till deras lillebror som är i Australien för tillfället men inte tänkts så mycket på det, men idag började det pratas om det lite grann, visst vi hade alla druckit lite, utom pappa som drar till tyskland i natt. Men kändes skumt, att kallas "lillsyrran" och hit och dit, men det är en helt annan sak där  än i våran familj, alla pratar mera öppet och är mera "människo nära" eller vad jag ska säga. Har nog aldrig kallats "syrran" förut och det värmde även om vi inte är syskon så sett. Men är kul iafall. Finns en till syster men henne har jag bara träffat en gång. Men är kul som sagt. Och att bli inbjuden och göra saker, jag är dålig på att själv höra av mig till folk, överlag, och fråga om att göra saker eller bara säga till om jag behöver hjälp med nått eller få umgås. Finns folk runt mig som inte är familj eller familj som säger "säg till om jag/vi kan göra nått" men är så rädd att ta plats och störa. Så när jag blir med bjuden på att göra saker ska jag försöka ta tillfället i akt, bara jag orkar, ibland måste jag vara i fred och ta det lugnt.


Men även kära svägerskan skrev igår att jag ska veta att dom finns där om jag behöver sällskap eller så och det måste jag ta till vara på och våga utnyttja, det tjatar A-L om oxå, jag ska inte vara så rädd för att "störa" folk. Men det är en övning i det med.


Men nu har jag haft en trevlig eftermiddag/kväll och nu ska jag njuta av kvällen och ta tillvara på den. Ny dag nya möjligheter imorn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards