Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Vila på recept

Av Marie - 16 september 2013 11:44

Idag var A-L hård och vägrade backa. Hon kom fram till att hade hon haft ett gult recept block hade hon skrivit ut vila på recept åt mig, men hon fick nöja sig med att säga åt mig att vad jag än tycker och vill så ska jag vila,vila och åter vila fram till torsdag när det bär av till Mantorp, hon såg hur slut jag var fortfarande efter tysklands resan i fredags-lördags, trots vila igår. Hon börja prata om lilla hjärnan och höljet runt den som fylls på med energi och näring. Och så kom vi fram till att hur lite jag än vill det så är det vila som gäller för att jag ska orka. Sen vila minst ett par tre dagar nästa vecka när jag kommer hem. Hon sa tom åt mig att gå hem och avboka mötet med AF-handläggaren nästa tisdag för det ger mera negativ energi än det ger positiv, så skulle jag hälsa från henne. Så det är gjort.


Vi enades om att jag säkert inte alltid kommer behöva dagars vila före och efter större utflykter men just nu är det så och jag får finna mig i det. Det är inte kul men vill jag orka i längden får det vara så. Och att jag ska vara snäll mot mig själv, alltid detta snäll. Jag är inte jätte bra på det men jag börjar lära mig. Så dom närmaste dagarna blir att samla energi.


Lovade att äta varje dag oxå, just denna vecka är ingen bra vecka för faste dagar hävade hon och kanske är det så, men en faste dag blir det kanske, när jag är iväg kommer jag jue äta, och vågen var ganska snäll veckan som gått 0.6 minus, går sakta men neråt iafall och hellre neråt hela tiden och lite än ett stort skutt neråt en vecka sen uppåt nästa. Men en vecka med bara en faste dag går säkert bra. men A-L sa som Jackie "Mark Levengoods 7:2 diet är bättre" Så du har nån på ditt lag Jackie ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards