Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Marie - 13 september 2011 17:07

Jahapp nu har jag haft denna jävla huvudvärk i 3 veckor tror jag.Den vägrar ge sig inte många dagar jag inte haft huvudvärk nu, om det inte gett sig nästa vecka funderar jag på att söka för det. Men Gunn sa när jag var ner och hämta medicin att det kan vara nån interaktion mellan medicinerna oxå så hon tyckte jag kunde ta upp det på läkarsamtalet jag ska ha, men det är inte fören 11/10 en hel månad till med huvudvärk känns sådär lagom lockande, men å andra sidan inte säkert jag kan få nån bot för det på annat vis heller. Naproxen hjälper hyfsat så får väl knapra det så länge. Blir drygt om jag måste börja gräva runt bland medicinerna igen nu när jag hittat sorter som funkar för övrigt. Men jag drar jue alltid på mig biverkningar tur som jag har, eller inte. Såg på reprisen av Fråga Doktorn på förmiddan hela programmet handlade om huvudvärk men gav mig ingen matnyttig information. Det känns inte som spänningshuvudvärk det har jag haft förr. Och migrän är det nog inte för det snarare hjälper om jag koncentrerar mig på korsord eller tv eller så. Men dom sa att om man dricker kaffe senare på morgonen än man brukar göra kan man få huvudvärk på morgonen, men jag går oftast upp ungefär samma tid varje morgon om jag inte ska iväg och går upp tidigare. Nej kaffedropp vore nått så man alltid får i sig kaffe:P

Får se vart hela den hära historien med huvudvärken slutar.


Hade första samtalet med Malin imorse oxå, tog en stund för henne att konstatera att jag gått ner massa i vikt under året och fått göra bukplastik så vi prata om sånt först. Sen prata vi om FNS igår men jag lyckades jue stanna hela tiden igår så vi hade inte så mycket att analaysera om varför jag gick tidigare därifrån som jag brukar göra. Får se hur det blir nästa vecka. Sen skulle Gunn ha gjort i ordning min dosett innan hon skulle på nå möte så Malin bara skulle ge mig den för hon har inte behörighet till den delen i data systemet så hon kan dela längre, men det hade Gunn glömt så fick ner i eftermiddags igen och hämta medicin. Passade på att ta bilen då i blås och regn vädret och var förbi Pickaboo och köpte kattmat och lite ljus och sen på Domus och hadla åt mamma och lite åt mig så var jag förbi där och gosa på Ozzy fråga när jag skulle få ta hem honom, när snön kommer skulle jag få tillbaka honom:P


Sen har jag slöat med kaffe och tv och cyklat lite. Inge promenad väder idag när det fan blåser storm. Så blir mera cykling sen och tv. Ska väl äta snart oxå. Blir nog toast ikväll, helt inne på det nu. Imorn har jag ingenting på schemat och jag får sova tills jag vaknar JÄJJ funderade på att gå på vattengympan på förmiddan men kom på att när jag just haft UVI så ska jag nog vänta till nästa vecka. Eller så går jag kanske på fredag förmiddag om det känns bättre, tagit sista antibiotikan idag men känns inte som det är över.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards