Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Marie - 21 december 2013 18:42

I torsdags eftermiddag fick jag såna kramper och ont i magen så jag inte kunde stå rakt upp eller gå upprätt, ringde 1177 och fick rådet att åka in till kirurgakuten Asap eftersom jag är GBP opad och det kan vara massa olika fel då. Pappa var snäll och körde mig till V-ås, satt dubbelvikt i bilen hela vägen in, fick vänta en stund på att komma in, sen ta massa prover, vänta mera träffa läkare som klämde på mig och kollade och bestämde att jag skulle läggas in för mera prover och CT av magen. Fick ganska omgående börja dricka kontrastvätska, fasade när dom kom med den, för har druckit det förut och det smakar Apa, men den var "omgjord" så smaka typ...vatten, så gick bra och dricka, men mitt i drickandet kom dom och skulle hämta mig till avdelningen, upp dit dricka vidare, ner på röntgen, upp igen och plåga mig igenom natten med massor av div smärtstillande, CT var bra, ända dom kunde se var en ev förstoppning men annars lugnt. Fick göra ultraljud av gallan igår men det var oxå okej. Men smärtorna och kramperna gav sig ändå inte, blir värre när jag äter och dom pumpa i mig morfin och gav mig alvedon och div annat på löpande band. Sen idag kom det en läkare och konstaterade att jag troligen har veck på tarmen, som måste räta till sig självt, sen ev tarmvirus, så fick åka hem med en ask oxynorm och dubbel dos omeprazol i 14 dagar. Men har inte smärtorna gett sig på ett par dagar ska jag söka igen. Men tänker då fan inte söka fören torsdag då. Jag SKA på nått vis fira jul och få min lutfisk först!



Ovido - Quiz & Flashcards