Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Hotell 94

Av Marie - 4 juni 2014 07:46

I fredags insåg jag att jag höll på gå helt överstyr, ja eller redan på torsdagkväll, men jag tog mig igenom kvällen sov på natten direkt på fredag morgon ringde jag B fick komma till henne efter att hon pratat med läkaren, lämna in alla mediciner komma tillbaka på em och träffa läkaren och hon ordnade en direkt inläggning i V-ås med läkaren på telefon, för att förekomma att något destruktivt (läs intox) skulle hända, så la jag in mig. Fick beröm för att jag sökte hjälp INNAN jag gjorde något och jag inser själv hur mycket jag växt när jag kan signalera och larma Innan nått händer, och så mycket bättre man blir bemött då! Helt klart värt några dagar på "hotell 94" för att komma i fas igen. Jag har helt klart kör på för hårt på slutet så det stannade "ända in i kaklet" som B sa,tror det var hon. Första dagarna bara sov sov sov jag, behövde verkligen breaket det gav. Sen på måndagen fick jag träffa läkaren, han gav mig guldstjärna för att jag sökte ist för intoxa. Och i princip lovade att fortsätter jag söka innan jag gör nått så kommer jag få hjälp.Det kändes bra. Fick fri utgång då så skulle jag själv säga till när jag kände mig redo att åka hem. På måndag kväll efter flera turer ute med annan patient kände jag bara  "nej fan imorn åker jag hem nu går det" Så sa direkt igår morse till min KP "jag vill prata med läkaren idag, jag vill åka hem". Hon sa att jag såg piggare ut bara sen i måndags. Så hem vart det.


Känner mig lite orolig ff men jag vet att vila vila vila och inte stressa upp mig löser mångt och mycket. Och får träffa läkaren här hemma en kortis idag för att stämma av medicin ändringarna vi håller på med, avd var så schyssta så dom lyssnade och la sig inte i det utan låter öppenvården sköta den biten. Så Bra när bara en läkare håller på.Blir mera ordning då än när flera ska ha åsikter och ideer.


Ska snart ner och träffa både B,läkaren sen A-L. Sen blir det Lugnt idag. Tills jag ska sällskapa Erika till Köping senare. Men hela dagen är vigd åt vila. Och hoppas jag får samtal om vilken dag nästa vecka mitt kök kommer så jag vet tills när det ska vara urplockat och luckor och skåpsdörrar,gångjärn och lådor borta...bara där känner jag "fan vad mkt det blir VILA,planera!"


Nu dricka upp mitt te sen borsta tänderna. See you

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards