Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 21 november 2014

Av Marie - 21 november 2014 19:47

Jag chockar mig själv om och om igen, bara som ikväll, efter att ha fått plocka, städa, sortera och bära upp massa saker på vinden när jag hade tänkt träna. Detta behövdes dock och blev träning det med, men efter duscha jag gjorde veckans ansiktsmask. När jag efter börja fixa tacosen vart jag sugen på en cidern öppna en, smutta till maten, sen kände jag att negativ oro och ångest var påväxt, men ist för att som förr dricka upp och chansa vad som händer hällde jag ut över halva. Bara tanken på risken för vad som kan hända när jag spårar ur och att jag till det har en burk Alvedon hemma som jag var tvungen och hämta ut för dom tog slut på psyk, fick mig att känna att det inte är värt ett skit och chansa att dricka. Så blir gott te ist till idol, och cola Light. Känslan av att jag börjat göra rätt val för Mig, och framförallt tänka två och tre gånger ist för bara köra på. Sen är det även en trygghet i att psyk litar på mig, både med en del mediciner hemma och mindre hämtning per vecka, samt som B sagt "jag vet att du ringer hit om det blir för mycket, och jag tror även du blivit så trygg att du ringer jouren om vi inte är tillgängliga" just dessa känslor får mig på nå vis mera säker på beslut och handlingarna av känslor. Känslan av att få tillbaka ansvar är enorm efter alla år, plus att vi tillsammans kollar över och minskar medicin, jag har lovat att inte sluta utan att iafall rådgöra med B och hon med läkare. Men sen jag sluta med medicinerna våren 2012 och förloppet det närmaste halvåret efter det har jag kommit långt. Framförallt inse mina begränsningar och behov.

Ovido - Quiz & Flashcards