Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Full fart hela veckan

Av Marie - 21 april 2011 07:51

Den hära veckan har det verkligen gått i ett varje dag. Jag har knappt varit hemma och det har varit skönt och ha saker och göra men jag blir lätt trött också och lär komma ihåg att varva ner emellan. Men det blir nog en lugn påsk. Just nu i skrivande stund minns jag inte ens vad jag gjorde i måndags men medans jag skriver kommer jag på att jag var till min älskade B2 i Falun och lekte <3 Sen i Tisdags var jag i Ludvika med Sara och Sherwan det var trevligt. Igår var jag "bara" ner på stan med Sara vi skulle främst gå på röda korset och titta fick vi för oss men dom öppna inte fören 12 så vi gick på hörnan pickaboo och åt lunch på Vallonen innan vi gick dit men vi gjorde inga fynd alls. Ja och just ja, jag var hos psyk läkaren igår morse. Det gick bra han satte ute Voxra som jag redan slutat med frivilligt av biverkningar, sen tog vi bort Trilafon som ändå inte funka utan Stesolid till, så fick jag Concerta på eftermiddagen också för han trodde det skulle bli bättre över dagen, sen 20 mg cicordinol på kvällen ist för 14 se om det räcker för sömnen. Sen skrev han intyget till Akademikliniken, eller han skrev det inte medan jag var där,men när jag  var tillbaka vid 14 och hämta medicin frågade jag i receptionen om det var skickat och då höll dom på med det. Så jag vet att det kom iväg eftersom han inte jobbet igen fören 2 maj. Sen bad han mig kolla va min nya handläggare på FK hette så skulle Gunn ringa henne ang. när aktivitetsersättningen ska förnyas så han ska skriva sånt intyg oxå. Han hade blivit sått skräckslagen när han såg min medicin lista men nu har vi rensat lite i den och jag ska försöka dra ner på stesoliden för den ihop med concerta är inte bra.


Idag ska jag hämta medicin för påsken kl 11 sen åker jag Sara och hennes sötnos Alex till Ludvika för att räta till mitt misstag på Dollar jag gjorde i förrgår. Jag ska även köpa nå snygga paneler jag kan ha som duk på mitt stora matbord, jag och Sara kom fram till att det blir enklare än att hitta en duk som räcker till=) och 2 paneler kostar jue bara 50 kr då har jag och byta med om jag behöver tvätta den som är på haha. Vi ska även ta en liten tur på stan och Alex ska få leka i en stor lekpark vid Mc D och han ville äta där så det ska vi göra. Ska jue bli runt 20 grader i dag oxå så perfekt väder och sitta ute med kaffe i en lekpark och titta på Alex som leker och för oss att prata. Jag trivs verkligen jätte bra med dig gumman! Går och prata med dig om allt! <3


Nu tror jag min arm slutat göra som värst ont efter jag tagit pain killers så jag kan platta håret. La mig i soffan med blött hår igår så det ser jue ut som det gör haha.


i påsk blir det lugnt. Jag och Ozzy ska till blåkulla imorn han ska få gå ute och njuta och jag ska hjälpa mamma plantera panseer och sen ska vi väl till Färna en dag sen blir det slappt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards