Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Det går upp och ner

Av Marie - 25 juli 2013 19:54

Det är inte helt rakt framåt och uppåt just nu, men jag använder mina bra verktyg, fokuserar på positiva saker, saker som ger Bra Positiv energi och pausar när jag behöver. Förra veckan gjorde jag för nästan första gången något jag nog nästan aldrig, har nog kanske aldrig gjort det, jag ringde B mellan två besök för det var så tufft, jag fick massa "beröm" och positiv feedback för att jag inte gjorde något destruktiv utan ringde och bad om hjälp och stöd. Och att jag vilar kropp och själ när jag inte orkar riktigt är ett stort framsteg för mig. Jag har tyvärr fått gå upp lite i mediciner/doser, men redan börjat trappa ner, för vi var båda och nästan läkaren, med på att det var tillfälligt, min läkare är tyvärr neuroleptika kåt, och gärna i höga doser, men jag bromsar och tar bort men tar när jag behöver. Jag har kommit över den största kanten och börjar nosa uppåt igen. Jag planerar in roliga saker och gör det jag orkar när jag orkar. Inga måste och krav på mig själv just nu.


På lördag blir det en tur till Crisse, hon ger mkt positiv energi och vi har kul, ett besök på Dollar Store, lite god dricka på kvällen och mat,prat och skratt helt otvunget.

Senaste veckan har dom flesta dagarna spenderast med Erika och Anton i den mån jag orkat, jag vet att det finns flera runt mig om jag behöver sällskap (som familjen) men jag orkar inte alltid ta mig så långt för att umgås då är rakt över vägen iväg och hem bra och dom ger så mkt energi. Men jag ska bli bättre på att använda familjen oxå för ni betyder massa <3


Nu ska jag sluta ordbajsa och kolla tv och klia på Ozzy för han är uppmärksamhets kåt nu när mamma varit borta hela eftermiddan med bad och mat <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards