Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Förkyld,..

Av Marie - 4 december 2013 06:33

Har dragits med en envis förkylning i runt 1½ vecka nu hostar snorar och ont i halsen, var upp på FLE och skulle få hostmedicin igår, men läkaren vågade inte ge mig nån eftersom jag fick sån svår allergireaktion på bisolvon förra året och jag testat den ända receptfria som inte innehåller samma "basmedel" och tydligen innehöll Alla receptbelagad, samma? hur det nu kan vara så. Men lungorna lät bra, crp var bra och inge tecken på halsfluss, så jag fick vackert gå hem och stå ut med hosta och hals som gör så ont så jag inte vill svälja knappt. Men det skulle ge som om några dagar enligt läkaren. Var inge astma tendenser iafall som dom misstänkte när jag pratade med läkaren på telefon i måndags. Så det får vi tacka för.

Går åt mycket te och halstabletter nu, och en del glass, jag som knappt gillar glass, men halsen blir snällare och magen elakare av all laktos haha.


Idag Måste jag ta tag i och tvätta ekar tom i underklädeslådorna och sängkläderna vill bytas, sen ska jag försöka orka dammsuga, skjutit på det nu när jag varit sjuk och både A-L och B tjatar på mig att jag Inte Måste göra alla måste hemma, men nån gräns får det vara på skiten. Men får ta lite då och då.


Sen ska ytterliggare en läkare ringa om mina dåliga järnvärden, får se om jag får traggla med tabletter för det eller får järndropp direkt. Vet inte hur dåliga värdena är för det fick jue inte SSK säga, men b12 hade skjutit i höjden av tabletterna till över 900 och feretin låg lagom, alltid det som brukar spöka för mig inte själva järnvärdet, men då fick jag en förklaring till varför jag varit så groteskt trött sista veckorna och somnat barnsligt tidigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards