Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Tredje veckan

Av Marie - 16 december 2013 15:02

Är inne på tredje veckan med halsont, ringde FLE imorse, fick till svar att JAG skulle kolla om jag hade vita prickar på tonsilerna i halsen samt känna om jag var öm i käkvinklarna, och dom två plus feber över 38.5 så kunde jag få hjälp. Men eftersom jag främst inte hade den febern så kunde jag gott dras med det, när jag ifrågasatte hur f-n jag skulle kunna kolla mig själv i halsen fick jag inget svar. Ska man behöva vara sin egen doktor nu oxå? Så fick jag en teletid med läkaren som sköter mina järnprover på onsdag, hon tyckte jag kunde be honom sätta upp snabbsänkan på labblistan då oxå, det var all hjälp hon bjöd på. Annars så "är det många som dras med halsont så jag är inte den ända" Sen ta järn prover på torsdag blir det väl då gör det tveksamt till om svaren hinner komma innan helgerna, så troligen får jag dras med min enorma trötthet över helgerna...hela den gångna helgen har jag knappt gjort annat än sovit, i lördags orkade jag knappt vara vaken mer än en timme i sträck sen sova,vaken en timme,sova en timme eller två. Igår valsade jag in i dörrposten för jag missade dörrhålet för jag var så trött...håll på göra samma sak  i natt igen.


Och att vara så hära trött tär på psyket oxå, ångesten kommer mycket lättare, och att inte kunna mota iväg den med träning är inte lätt, men som A-L sa idag, då får jag öva mig på andra strategier för att hantera ångesten, idag pratade vi mycket om andningen vid ångest, och kom fram till att vi båda avskyr det dära jävla tjatet om att "andas i fyrkanter" för DET GÅR INTE! men vi kom fram till ett annat sätt jag ska testa som jag tror funkar för mig.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards