Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Marie - 9 juli 2011 20:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 9 juli 2011 20:18

Jag känner mig obekväm med min nya kropp än så länge, den har en "konstig" form det sticker ut och är inte fett och hud utan höfbenen säger mamma men jag tycker det sitte för högt upp och sticker ut mera på ena sidan än på andra. Och om jag har höftbenen ända där uppe sitter dom fan nästan ända uppe vid tuttarna eller så är det bara jag som inte är van med kropps proportionerna. Men jag skulle vilja vara mera rak men jag är väl bara inte det helt enkelt. Men det ser skumt ut men jag är jue medveten om också att svullnader och dylikt kan ta flera månader innan det lägger sig och kroppen kommer forma om sig i månader framöver men just nu känner jag mig missbildad och ful även om magen är platt från sidan sett. Det kan inte bli perfekt direkt jag vet men det känns inte bra men jag har iafall kommit igång och gå igen så det kanske flyttar runt sig om jag börjar gå ordentligt igen? Fast ben kan inte direkt flytta på sig... Jag har iafall gått ner alla extra kilon jag la på mig direkt efter operationen och lite mer än det nere på 68 kg nu så det är okej men skulle väl helst inte gå ner nå mera. Men jag äter iafall hela jävla tiden känns det som. Men kläderna är inte så mycket större iafall inte byxor försökte prova några idag men dom gick knappt och knäppa för magen är så svälld, men tröjor sitter lösare om jag inte har gördeln på mig. Kan inte all svullnad bara försvinna så jag slipper känna mig som en flodhäst?  Vet att det tar upp till ett halvår för magen att återhämta sig helt och det har bara gått lite över 3 veckor för mig så har en del tid framför mig men ändå!


Gnäll gnäll gnäll från mig men det är min blogg så jag gnäller bäst jag vill. Och ångesten blir inte bättre av det hära men försöker hålla den i schackt..

Ovido - Quiz & Flashcards