Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Matt i pälsen

Av Marie - 2 juli 2013 19:46

Jag kom idag på ett uttryck som mamma ofta använde när jag var sjuk som liten "matt i pälsen" och det uttrycket har stämt bra på mig sista dygnet, jag har varit "sjuk i magen" mer eller mindre i tre veckor, inte fått behålla nånting om jag inte tagit stoppande tabletter, men igår slog det över åt andra hållet, det kom upp ist, satt och kollade på "Lotta på Liseberg" med en hink i knät, jag vet det är sånt dära charmigt ni alla vill veta om mig ;)

Jag hade tänkt vänta och ringa FLE (som VC typ) imorn men kände att när jag vaknade vi 4.40 imorse vrålhungrig eftersom jag inte fått i mig nått sen 17 tiden igår, och inte fick behålla den tidiga mini frukosten heller, så ringde jag vid 8 imorse, fick komma upp redan vid 9.45 Träffade en konstig läkare som frågade samma saker om och om igen, hakade upp sig på att TVÅ VECKOR var lång tid med diarre, han vägra få in att det nog var lite Över Tre veckor (en som var dålig på svenska, ursäkta om jag låter som rasist) han klämde iafall massa på magen, konstatera att det onda flyttade sig ju mer han tryckte på det, och det nog var vätska  i buken, ordinera jordens alla prover, alla utom snabbsänkan skulle dröja och få svar på men den skulle jag få svar på direkt, satt och vänta på honom Länge, till slut knacka jag på för vi skulle iväg på urnsättningen, men ingen respons så till slut gick jag iväg bara så ringde jag till dom sen och han ringde upp. Sänkan var bra men han ordinera mig flytande kost endast tills han får alla provsvar, han lovade och ringa i slutet på veckan eller början på nästa beroende på när han fick svaren. Så får hoppas han ringer... får väl vara glad att jag inte vart förbjuden att dricka kaffe :P


Dock skulle jag helst undvika stoppande tabletter för att "låta tarmen vila och skölja rent den" påpeka oxå att jag pissar utav bara fan så fort jag dricker för det mesta. Men som sagt...han hörde det han ville. Varför träffar jag aldrig läkarna som förstår en?....jaja min tur väl. Får se vad hans prover visar.


Nu sitter jag iafall med en varma koppen och försöker låtsas ha aptit iafall, är så matt och rätt retlig så katterna får skäll så fort dom är för nära fötterna när jag ska gå...inte deras fel jue :( Men haft lite nöje ikväll iafall och flytta in i min nya telefon:) helt klart är samsung bättre än skit xperia! testat två såna nu och NEJ dom ska man inte ha! Lärt mig det nu.


Nej soppa,värmevallningar av att nått kommer i magen som inte är vatten eller kaffe..så frossa snart säkert..tur det är Måns Mums Mums med gäster på tv snart ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards