Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

En helg på sjukan

Av Marie - 9 juli 2013 13:22

Den gångna helgen spenderade jag på avd 3 i Köping, läkaren jag träffade på FLE i tisdags ringde direkt jag kom hem från mitt besök på psyk i fredags eftermiddag och talade om att han tyckte jag skulle bege mig till Köping för tarmvila för alla prover var okej men tarmarna troligen överaktiva "bara" som dom blir ibland och då är tarmvila det bästa för mig. Så var bara och packa ihop lite saker och be snälla pappa om skjuts dit. Fick gå via akuten, där dom fick ta nya prover igen, för den "smarta" läkaren på FLE tänkte inte på att faxa dit provsvaren, och dom hade jue stängt när jag väl var i Köping, och dom ser inte FLEs journaler eftersom det är Mitt Hjärta och inte landstinget, dom fick sticka bra många gånger innan dom under långsamt tempo fick ur det blod dom skulle ha, sen skulle en infart sättas, slutade med att jag fick den på insidan av handleden, inte alls skönt kan jag säga, men hellre där alla gånger än i foten som dom funderade på!


Fick varken äta eller dricka fören söndag lunch, då fick jag KAFFE när jag vad om det, gud så himelskt gott det var! Hade abstinens huvudvärk as hell,sen fick jag köra flyt, fick nån grön soppa till middag som både såg,luktade och smakade apa. Gick Inte och äta. Till kvällsfika fick jag en macka, en macka har nog aldrig, eller iafall inte på länge varit så god! Igår till lunch fick jag ytterliggare en soppa som var oätbar, som Jackie sa när hon såg bild "jag visste inte om bilden var före eller efter du ätit den" :P men kan meddela ett en sked räckte sen vägra jag äta mera..


Fick iafall åka hem igår eftermiddag, får fortfarande inte behålla all mat men det går framåt, för mycket flytande går Inte då går det rakt igenom, magen behöver lite saker och arbeta med. Om jag inte blir bättre får jag höra av mig till FLE igen och tillbaka till Köping sa läkaren där igår. Men jag ska envisas på ett tag hemma, så jävla kul är det inte och ligga på sjukhus även om man blir matt av att inte få i sig så mkt mat, men får göra som dom sa lite lite och ännu oftare än vanligt!


Timmarna innan jag skulle åka hem blev jag dessutom tok yr och såg suddigt, väntade ett tag men det la sig inte så sa till och dom tog ett blodtryck, tog fyra försök med manuellt sen digital manchet innan dom fick ett undertryck ens, så som en uska sa "jag förstår att du inte mår bra när du inte ens har nått tryck" :P men till slut fick dom ett även om jag var lågtryckt, men fick åka hem, så äta äta blir det nu. Gäller bara att hitta rätt saker och äta, det jag hittat som magen behåller,tro det eller ej, är jordnöttsringar:P inte alls bra jue men dom stannar och jag kan bli sugen på det men mår djävulskt illa efter jag ätit dom:P Smörgåsrån går oxå bra, ska köpa hem "lingongrova" oxå fick det i Köping och gick bra, annars är jag mest en knäckebröds männiksa, blir inte mögligt fort och håller länge^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards