Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Värme

Av Marie - 15 juli 2013 20:33

Att dagen börjar 4.45 med klockan som piper-skriker-stör och jag vaknat till och från hela natten när jag väl somnat gör inte ett jäkla förbannade dugg när jag får ta mig ur sängen, ger mupparna frukost, komma i kläder och ta mig till grannhuset för att möta en ny vaken Anton (som jag hade trott skulle sova iafall en timme till och jag få halv slumra i soffan) När Erika åkt till jobbet, men vi satte på en av dom flera olika Shrek filmerna som jag inte har koll på, kröp ihop under en filt i soffan och myste med frukost, jag åt macka och Anton den busen skulle absolut ha Chips av allt till frukost, blev mera film sen lekte han lite och jag hinka kaffe för att komma igång, sen ville han gå promenad, dock åka vagn, men vi gick ut vid 8.30 han tiggde till sig en glass ;) glassmonster! Sen skulle han till lekparken och gunga, men ångra sig och ville "gå promenad" och det sluta med att vi vandra fram och tillbaka längs riksan i typ 1.5 timme och kollade bilar och "många mac" sen ville han hem och ha nappen och däckade i vagnen. Efter att ha kollat på kungen på tv, alias Kronprinsessans födelsedags firande. Gick vi ut och gungade och lekte tills Erika kom hem. Dom skjutsa ner mig till psyk så jag fick hämta meds.


Blev ett kort samtal med B oxå om min för tillfälligt upp fuckade sömn, hon trodde det kunde bero på sviter efter det som varit senaste tiden men skulle prata med läkaren imorn om alternativ sömnmedicin för ett kort tag för att få fatt i sömnen, för gränspsykoserna har börjat jaga mig igen och hon var ganska säker på att det beror både på mag strulet som varit sen för dålig sammanhållande sömn. Så får besked på onsdag vad han sa. Bara jag slipper höja haldolen igen är jag nöjd.


Snälla pappa har bytt batteri på Doris oxå så nu rullar hon igen, sen igår var batteriet i Erikas bil oxå dött, så det var vi till brorsan på Luddes och köpte ett nytt idag oxå som pappa böt åt henne. Så nu får det inte bli värmeslag ute igen så mera batterier dör! För nu åker jue pappa bort i några dagar och våran bilmeck dvs :P


På lördag vankas det kusin bröllop så på fredag måste jag skaffa mig en vit kofta om jag ska ha den klänning jag tänkt mig, velat ha en vit kofta och ha till just den klänningen länge men verkar vara svårt och hitta i affär och vill inte beställa, för då får jag säkert nått helvete som kliar :p Så Avesta på fredag får det bli^^


Imorn hemska tandläkaren :(

Men NU varva ner sen försöka sova i skaplig tid, men först lite bok^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards