Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Prover ögon och te

Av Marie - 2 april 2014 18:24

Igår kväll var jag återigen vaken till 22, hejja mig, det går framåt ;) Sen vakna jag en gång i timmen första 4 timmarna..sen vakna 4.50...då blev det CM och kaffe.Sen ut och ner och hämta meds 8.30 SVIN KALLT ute, men gick bra, sen lämna b12,järn och feretin prover,först var det en timmes väntan sen fick hon sticka 3 ggå för att få nå blod, andra sticket gjorde rent djävulskt ont.

När det var klart hann jag inte hem så pappa hämta mig och vi åkte mot V-ås när vi var nästan framme vid skrapan där Memira ligger blev han stoppad av polisen, dom stod med laser och han åkte lite för fort, jag blev skit nojjig men pappa tog det med ro, sa åt polisen "jag åker så mkt bil och det var många år sen jag fick nå böter så det blir biliga mil" poliskillen bara skratta och sa att så kan man oxå se det.


Mina ögon mådde rätt bra, fått tillbaka ett litet litet brytningsfel på vänster öga, men inte så allvarligt att man gör nått åt det. Så skulle börja ha lite mera distans till datorn,mobil och bok när jag läser, sen använda ögondroppar mot torra ögon ibland. När jag var klar där åkte vi till biltema, skulle handla service grejer åt Erika, pappa ska vara snäll igen och serva bilen åt henne:) Efter biltema blev det lunch på ikea och lamp shopping. Var in på Khals och kolla te oxå, ville ha mera cocoste men dom hade inget sånt, men ett som hette "vårkänsla" var cocos,papaya och andra exotiska frukter, så testade det, och GUD så gott det var!


Nu på kvällen har jag mått illa och haft satans och hans moster ont i magen,igen :( bad B ta upp med en läkare att jag vill sätta ut topimaxen helt, för nu verkar kroppen vant sig vid den lägre dosen och gör ont igen, eller så beror det på nått annat..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards