Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Marie - 29 maj 2014 07:29

Ja så var det kört då, magen har varit bra sen i fredags, började göra lite ont igår och imorse fick jag bosätta mig på toa, SEN i söndags...på lördagkvällen gick jag en timme stavgång var SÅ skönt, så på söndagmorgon tänkte jag "det är lagom väder för en lite kortare stavgångsrunda" gick typ 5 minuter sen sa det PANG i ryggen, gjorde SÅ satans ont att jag knappt tog mig hem, ringde 1177 fick order om att åka till v-ås akuten Asap, ringde sjuktaxi, stoppade i mig smärtstillande, åkte in, fick vänta här och där, en läkare kom och kände på ryggen och jag VRÅLADE för det gjorde så ont, först sa han att det nog var nån snedvridning, och att det borde gå över på en vecka, skrev ut höga doser oxycontin och oxynorm, och sa att var det inte bättre på en vecka skulle jag ringa FLE och be m remiss för magnetröntgen. Sen väntade jag in Erika och Anton som var i stan och åkte med dom hem, medan jag väntade ute på Erikslund ringde ortopedläkaren upp "jag har funderat lite på hur du har ont, du har nog diskbråck men vi låter det vara en vecka och ser" TACK! är det inte det ena så är det andra.


Tog mig på en 25 min promenad här om dagen, dock utan stavar för att inte göra nån sned belastning, var Så sugen på att ta en runda nu på morgonen för när jag vaknade tog jag mig faktiskt ur sängen utan oxynorm först, MEN sen sa ryggen tack och hej, nu kan jag knappt gå inne...vad är det med mig och jävla otur och skada mig/ha ont hela tiden?

Försökte mig på vattengympan hos sjukgymnasten igår men det gick inte alls :( Nytt försök på tisdag.


Nu ska jag fortsätta dricka hasselnötskaffe och tycka synd om mig själv, samt gosa på min Ozzy som fyller 11 år idag! <3

Ovido - Quiz & Flashcards