Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Sovmorgon

Av Marie - 11 juli 2011 10:39

Jag tog en rejäl sovmorgon idag, vaknade inte fören strax före 10 när mamma ringde, vaknat några gånger tidigare under morgonen men bara somnat om.Det var skönt och sova länge. La mig ganska tidigt igår också men när man sover känner man inte hur man mår iafall. Men idag känns det ganska okej än så länge förutom att jag inte hade någon som helst aptit på frukost och hade ingen saftsoppa hemma, måste köpa det idag, så blev en näringsdryck som jag kämpar med. För att få i mig ihop med morgon kaffet. Borde kanske börja med vanlit socker i kaffet ist för sucketter så jag får i mig lite socker fast kanske inte i alla koppar om dagen skulle nog bli lite mycket socker haha, men kanske inte bra med sucket i alla kommar heller. Kompromissa lite. Men vanligt socker smackar så sliskigt tycker jag. Men svart kaffe är inte gott heller så suckett är bra lösning. Men kan nog överleva en skvätt socker i nån mugg om dagen. Ska nog köpa rå socker det är godare.


Ska till Gunn kl 13 medicin och samtal och idag har jag faktiskt lite och prata om, får se om det räcker alla 45 minuterna eller om vi blir sittandes och försöka komma på något och prata om också som det brukar bli ibland. Sen ska jag ner på stan och fixa lite, får se om det blir i sällskap med Sara och Shero eller inte, inte hört av Sara nå om hon fick barnvakt till den tiden eller inte.


Igår kväll var jag så uttråkad och orolig samtidigt så jag dammade överallt här hemma där det behövde dammas och skurade badrummet, borde nog skura andra badrummet också fast jag aldrig använder det, men ska ta och byta blandaren där nästa vecka när jag får pengar så jag slipper duscha i badkaret. Så då blir det använt igen.Ska dammsuga också men får se om det blir idag eller imorn. Måste jue ha städat och fint när jag får Umeåååå besök. Ska flytta upp kattmaten på bänken också så inte Puff hetsar i sig all den. Får lära katterna några dagar att hoppa upp där igen. Sessan brukar hoppa upp där när hon ska tigga mat ur kylen men Ozzy har blivit lat så får se om han orkar hoppa upp haha. Ska bli kul och ha Sessi tjejorna här ett tag blir det lite mera liv. Stella och Sessan kommer väl äta i kapp haha och Wilma ska väl sova på dom mest udda platserna och gosa. Och så får dom mera sällskap hela tiden än att vara själva en hel del. Får se hur Ozzy beter sig om han minns dom sen flera år eller om han ska vara morrig och fräsig mot dom först, men har lovat honom att om han uppför sig duktig får han åka på semester sen, fast om han inte kommer överens med dom hamnar han väl på blåkulla ändå:p Då blir hans mormor glad iafall;) Sessan kommer nog gilla att få mera sällskap=)

Och jag kommer gilla att få kramas på UffePuffe igen och hans mamma med så klart=) Ska bli mys och få nån och dela promenader med i några dagar. Jag kanske behåller Puff oxå när Maria åker hem^^ Fast det får jag nog inte:P


Nej mera kaffe till mig nu.

 
 
mary

mary

11 juli 2011 18:21

haha nja jag tror jag måste ta med puff hem igen, kan bli bittert här annars :P

http://janemary.blogg.se

Marie

11 juli 2011 19:08

Jag kanske bara råkar gömma honom när du ska åka då:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards