Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Söndag och ja, söndag?

Av Marie - 24 juli 2011 14:48

I natt fick jag sova, la mig redan strax efter 21 igår tog inte så lång tid innan jag somna skönt nog. Tror jag var uppe en gång i natt på toa men minns inte säkert. Sov till strax efter halv nio imorse. Låg och drog mig ett tag med gos Ozzy och gos Wilma innan jag gick upp och drog i gång vattenkokaren för att få mitt kaffe.Satte på fyran för att se nyhetsmorgon men det handlade mest om Norge idag med. Visst det är hemskt det som hänt där men måste Allt på tv handla om det bara för det? Kalla mig okänslig och kall om ni vill men jag tycker det går  till överdrift när allt ska handla om det.


Satt och drack kaffe ett tag sen bjöd Erika upp mig på kaffe och lite skit snack så jag tog en dusch och drog på mig lite kläder och åkte upp dit. Anton går nu det gjorde han inte när jag var där för typ två veckor sen. Han var även så snäll så han slet tag i skeden i min kaffemugg så jag fick kaffe i hela knät:P Han gillar kaffe den unge herrn, Det ska börjas i tid;) Vi kollade på Antons favorit barnprogram IgglePiggle han sken som en sol så fort den figuren kom på tv så gulligt=)

Sen åkte jag hem och åt lunch och satt på msn med Micke,andra Erika och Jessie ett tag, nu kollar jag på reprisen av Sommarkrysset för pappa kom upp igår kväll när det var och satte på magnet lås på mina två köksskåp luckor som inte gått och stänga, men dom låsen funkade inge bra katterna får ff upp sopskåps dörren så i natt vicka Wilma ut kompostpåse -morr- annars brukar hon ta vanliga soppåsen minst en gång om dagen. Nån ful ide hon har.


Skulle till Sara och fika idag och titta på lilla Aras men inte hört nått av henne så får se om det blir nått senare.


Jag vägde mig igår morse gått upp 1.5 kg på en och en halv vecka:S Vet att man kan gå upp i vikt av att öka dosen cicordinol men känns inte som man borde gå upp i vikt av en hög engångs dos:P Eller så har jag samlat på mig vätska igen. Inte ätit massa extra iafall vad jag tänkt på. Men får börja ha bättre koll på maten igen. Och verkligen börja ut och gå mera helt tappat bort det dära med promenaderna sista tiden, visst blev lite promenader med Puffen när han och Maria var här men inga rejäla promenader som jag brukar gå. Kanske borde ge mig ut på en promenad direkt. Fast ska se klart reprisen av sommarkrysset först. Sen får det fan bli en promenad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards