Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Fika,CSI,titta på bebis och döden

Av Marie - 24 juli 2011 20:25

På förmiddan blev jag uppbjuden till Erika och Antonpanton på fika så duschade och drog på mig kläder och åkte upp dit på dom två veckorna sen jag var där sist har Anton lärt sig gå. Det går undan i svängarna med små barn. Han var grinig och kinkig först och sur för att han inte fick dra ur disken ur diskmaskinen när Erika plocka ur den, sen satte vi oss i soffan med varsin kaffe mugg Anton fick smaka kaffe av Erika han gillar det, ska läras i tid^^

Sen fick han tag i skeden i min mugg och röck till så jag fick kaffe i hela knät såg ut som jag pissat på mig:P Vi kollade på IgglePiggle tror jag det hette Antons favorit barnrpogram så fort den figuren dök upp sken han upp som en sol och skrattade såååå sött. Åkte hem därifrån strax efter 12 och käkade lunch och käkade mat och pratade med Micke andra Erika och Jessie på msn, sen när Micke drog iväg och skulle rida satte jag mig framför CSI men blev inte så många avsnitt idag. På kvälls kvisten smsa Sara att dom var ute i lekparken om jag ville komma ut och kolla på lill prinsen. Så gick ut och träffade dom en sväng och kollade på Aras, dom hade lott dragning om namnet igår för dom kunde inte enas och ett av Sheros namn vann:P Han var såååå liten och söt fast han vägde hela 4208 vid födseln.Dom fick presenten jag köpt och Sara tyckte om den=)


När vi satt där ute ringde pappa och talade om att hans syster dött i fredags hennes dotter hade ringt idag och berättat det. Jag kan inte påstå att jag sörjer träffade människan för ap många år sen, var ingen vi hade kontakt med på nå vis i princip.Men pappa skulle väl åka på begravningen. Lite trist att man inte har kontakt med släkten men mamma och pappa fick julkort varje år det var väl typ allt.


Jag har bäddat ner mig i sängen med datorn nu för det var bara skit på tv och jag orkade inte se mera CSI idag, Chock för omvärlden jag förstår det men även jag kan tröttna på att lösa mord;) Får se om jag somnar snart eller om jag hittar nått och göra. Kikat lite på tradera men tröttna på det med. Tröttnar på allt idag. Och ingen kul finns det på msn heller. Kanske får lägga mig och pilla navel ludd eller klia mig mellan tårna. Imorn ska jag inte hämta medicin fören 13.30 så behöver inte ställa klockan och gå upp iafall. Sen när jag gjort det ska vi åka till mamma en sväng. Hon ringde mig när jag var på väg upp till Erika och trodde vi skulle komma idag igen, vi var där igår. För hon ville ha aftonbladet. Sa det att vi kan inte sitta och åka varje dag bara för att hon vill ha tidningen är jue ändå en bit så att vi kommer varannan dag får hon nöja sig med. Hennes ben hade tydligen sett bättre ut idag men fortfarande luktat illa. Dom kanske amputerar det med på henne. Men då lär hon inte klara sig så bra så skröplig som hon redan är.Nej nu ska jag inte vara så elak.


Nu ska jag sluta skriva massa onödigt trams och prata med Maria på msn hon anlände just där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards