Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Ont i magen och trevlig upptäckt

Av Marie - 29 juli 2011 19:19

Fy fan både igår kväll och idag på eftermiddagen och nu ikväll har jag fått en djävulsk magvärk vet inte vart den kommer ifrån men idag har jag iafall satt den i samband med att jag ätit men igår tror jag inte jag åt nått innan den kom. Har tagit norgesic när det inte vill ge med sig efter ett tag och det hjälper.Får vara glad att jag missade den asken när jag lämnade in mediciner förra fredagen. Om det inte gett sig med det magonda på måndag får jag väl ringa FLE. Inte för att jag vet vad dom kan göra men nått kanske, funderat på om det kan blivit nå strul när dom magpumpa mig eftersom man inte får magpumpas när man är GBP opererad men då borde det väl visat sig tidigare än igår kan jag tycka. Kämpat med maten hela dagen idag, allt vill vända i halsen redan så inte fått i mig mycket, men för ett tag sedan fick jag ner en näringsdryck iafall. Knappt så kaffe gått ner i dag!


Legat och kollat på CSI och bara glott på ingenting på tvn idag inte haft mycket ork. Men på eftermiddagen tog jag mig och hämtade saker och handlade godis och åkte upp till mamma med nu när hon är på sjukan här ist. Blir betydligt enklare och hälsa på henne då.Nu pratar dom om att hon ska ligga där uppe tills hon är stark nog att åka hem. Pappa blev lika chockad som mig när jag ringde och berätta det. Vi trodde inte hon skulle hem nå mera. Men det får pappa ta tag i nästa vecka jag lägger mig inte i det. Är han som får sköta det mesta jobbet.


När jag kom hem från mamma kollade jag kontot, var en glad upptäckt på tisdag ramlar försäkringspengarna i som jag får för att aktivitetsersättningen förlängs. Då ska jag betala bort det som är kvar på skulden till pappa efter att han betala min kronofogds räkning, sen har jag visst nån skuld ligger kvar hos Gothia ska ringa dom på måndag och höra lika bra och betala bort det också. Sen ska en stor summa sparas till lår operationen. Men på onsdag ska jag unna mig en ny bra dammsugare och en mp3 spelare så jag slipper min pajsiga med kass ljud och spricka i displayen och utan skydd för laddnings uttaget. Ska även träffa Oscar i V-ås då på kvällen=) Tror inte vi träffats sen 2003 om jag minns rätt så det ska bli kul, vet att vi satt för ett ganska bra tag sen och försökte komma på hur länge vi känt varann och kom fram till att det nog var 2000 eller nått sånt. Vi pratar inte alltid så ofta men vi vet vart den andra finns. Ska bli super duper kul och träffa honom. Så även om jag inte är på topp just nu har jag något och se fram emot=)


Nu ska jag lägga mig och sträcka ut magen eller om jag rullar ihop mig till en boll vet inte i vilket läge magen gör minst ont. Men värktabletten borde göra sitt jobb snart.

 
 
jessie

jessie

29 juli 2011 19:40

Vad härligt att kunna unna sig det man behöver och vill ha. Jag skulle shoppa gärnet ifall jag fick pengar. Det är alltid man behöver nått.

kramar

http://www.bluedragone.se

Marie

29 juli 2011 19:42

Jo det är skönt men ska först och främst betala bort skulder sen spara pengar till operationen och sen försöka att inte slösa för mycket så jag har lite extra för ett tag framöver så man inte sitter där lika fattig igen efter bara ett par månader.

 
Ingen bild

Erika

31 juli 2011 19:23

Skönt att kunna spara undan till open! Hur mkt skulle den gå på?

Marie

1 augusti 2011 18:24

Om det blir både att fettsuga och ta bort hud som jag gissar på att det blir går den på 40 000 om det räcker och fettsuga kan det bli mindre men tvivlar på att huden drar ihop sig så mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards