Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under maj 2012

Av Marie - 12 maj 2012 19:16

idag har jag iafall känt mig liite piggare. Slöade med katter och tv några timmar när jag vaknat, sen vek jag tvätten jag tvättade igår innan pappa hämtade mig så åkte vi och handlade och sen till Blåkulla och lagade mat. Kollade på F1 och TTA och spelade en rad på V75 men jag fick inte så många rätt:p Men tog bara en häst i varje lopp. Sen körde pappa hem mig för jag vågar inte riktigt anstränga mig än eftersom jag ff blir rätt anfådd av lite rörelse. Men känner mig ändå piggare och när jag kom hem så diskade jag all disk jag sparat på alldeles för länge. Var dock inte så mkt ändå eftersom jag inte lagat mat på hundra år och mest levt på rostmackor och frukt. Sen fick jag ett ryck och plockade undan lite grejer jag skjutit på länge. Nu väntar jag på hockeyn^^ Tyvärr gick det jue inte så bra för sverige igår men hoppas på bättre tur idag!


Jag vill ha måndag nuu så jag får ha möte med FNSs AF handläggare och fixa praktik plats. Kommit fram till att jag ska ta Servus i första hand efter en hel dels funderande, vill inte riskera att sätta mig i samma sits på Ok igen som när jag jobbade sist. Sen är jue Servus BRA mycket närmare:P Ser verkligen fram emot att komma igång! Hoppas bara alla jävla fysiska problem är över snart. Jag mår inte direkt dåligt över att jag får den ena skiten efter den andra men lite less blir jag på att inte vara helt fit for fight nångång. Men nu ska det väl ändå vara över med allt.


Jag har världens finaste missar förutom  Stella när hon kommer och slår mig i ansikte på morgonen för att hon vill ha påsmat. Fast äsch jag älskar henne ändå matvrak är hennes andra namn och lite charmigt^^ Ozzys sår har nästan helt dragit ihop sig men han ser fjantig ut med en stor kal fläck. Men han verkar inte alls lida av det eller ha ont längre=)


Nej nu ska jag gräva ner mig i soffan kolla på Postkodmiljonären sen hockeyn=)

Av Marie - 11 maj 2012 18:02

Suck det må så vara att jag mår bra psykiskt nu, men det fysiska vägrar fan sluta jävlas med mig! Natten till torsdag vaknade jag av att det tok kliade på kinderna, gick upp och tog en tavegyl och la mig igen. När jag gick upp på morgonen kliade det ff och jag upptäckte att jag var full i röda prickar på kinderna och dom var svullna, även tungan var svullen och fick inte plats mellan tänderna. Ringde FLE fick komma upp direkt för dom misstänkte allergisk reaktion. Först fick jag träffa en sköterska som kollade hals och konstatera att jag iafall inte var svullen i halsen. Men alla andra symptom ville hon att en läkare skulle kolla på. Så fick sätta mig och vänta på en läkare som dom fick dubbelboka. Som tur var INTE den idioten jag brukar gå hos, utan en kvinna som jag tyvärr bara hört negativt om så jag var lite orolig. Men hon var Jätte trevlig och så, fick ordinerat direkt där en stor dos betapred. Sen skulle jag höra av mig om det inte blev bättre. Kom hem och däckade i soffan orkade inte ens sitta upp. Sen på eftermiddagen var jag ff svullen och hade jobbigt och andas fast det var flera timmar sen jag gick dit och hem, ringde 1177 och rådfråga och hon kollade med den sköterska som undersökt mig på FLE vad som skulle göras, blev ordinerad mera tavegyl och återkomma om det inte blev bättre. Blev lite bättre av det men var som död hela dagen.


Imorse var jag svullen igen och hade tungt och andas men jag tog tavegyl som jag blivit ordinerad och åkte och hämta medicin och handlade lite, var förbi mamma med saker jag handlat åt henne och den turen gjorde mig så slut så jag var tvungen och lägga mig där i soffan och vila innan jag fixade att köra hem. Kom hem tog en tavegyl till för det hade börjat klia i halsen oxå. Efter några timmar mådde jag ff inte bättre så ringde FLE igen och fick komma till samma läkare som igår direkt. Hon skrev ut betapred på recept som jag ska ta tre gånger om dagen några dagar sen två gånger om dagen och så trappa ner dosen under en vecka. Så fick jag atarax ist för tavegyl. Hon sa även att det kanske inet är allergi utan fysisk oro efter att jag slutat med alla mediciner fast jag inte känner mig orolig. Min bråkande hand trodde hon oxå kom av det. Så är jag inte bättre efter denna kortison kur ska jag höra av mig igen så ska hon gå vidare och utreda om det är nån form av oro. Hon sa att jag kanske behöver nån form av medicin ändå mot oron fast jag inte känner av den. Jag hoppas jag ska klara mig på atarax då vill inte ha massa skit igen. Men jag har jue hela tiden varit beredd på att kanske behöva ta Nånting igen. Men när jag inte Känner mig sämre känns det surt. Så jag hoppas faktiskt på allergi.


Varit mest liggandes idag oxå men nu har jag tagit tag i och tvätta så det inte ska bli så mycket som förra gången. Bra tidsfördriv i väntan på att hockeyn ska börja;)


Nej nu måste jag ramla omkull igen och vila tills jag ska flytta tvätten till tummlare och torkskåp.

Av Marie - 7 maj 2012 20:21

Man märker vilka som är ens vänner när man mår bättre, en del människor har nästan helt slutat höra av sig sen jag slutade med mediciner och mår bättre och inte är lika depp och bara har negativa saker och säga/skriva. Visst jag känner Nästan bara människor som oxå har psykiska problem. Men nu när jag ser allt med andra ögon ser jag verkligen vilka som bara vill prata sjukdomar och diagnoser och mediciner och verkar stötta av att jag kommit framåt och är rejält jävla positiv till livet. Är dom avundsjuka eller vet dom inte hur dom ska bete sig?

Jag är glad att jag har Sara och Erika här i stan och umgås med dom är glada för min skull och positiva. Jag säger Inte att andra inte är det. Men folk kanske helt enkelt inte vet hur dom ska bete sig? Hör nästan aldrig av folk förutom dom två men jag är glad för dom<3


Men ni andra ska veta att jag INTE tycker nått konstigt om er bara för att Jag kommit vidare. Men jag hoppas alla mina vänner ska få må bättre och känna detta.

Av Marie - 7 maj 2012 15:46

JÄJ! Hade möte med Malin, FNS och min handläggare på FK idag och vi kom fram till att jag ska börja arbetsträna precis som jag vill, jag vill helst vara på min gamla arbetsplats OkQ8 där jag trivdes bra och A, från FNS sa att han som är ägare där nu aldrig är omöjlig och det visste jag för jag har jue jobbat med honom förut. Fått tid med AF handläggaren på FNS på måndag då ska vi prata igenom det lite mera och prata med Ok om dom tar emot mig och gör dom det är jag snart igång=)


För bara några månader sedan hade jag Ingen lust att börja jobba och trodde aldrig jag skulle klara av att jobba och komma ut i det livet igen. Nu är jag Jätte pepp på det och skulle helst kasta mig ut och jobba heltid:p Men vi kom fram till att jag ska börja med två dagar i veckan 4 timmar om dagen till och börja med för att inte gå ut för hårt och jag får inte öka fören vi haft uppföljningsmöte. Jag vill vara nånstanns där det kan finnas möjlighet till en del riktigt jobb framöver. Om Ok inte går så har vi lite andra ideer på ställen så nått ska väl gå. Jag vill komma igång NU:P

Hoppas bara det funkar och jag inte rasar men jag känner inte sån fasa, än. Jag tror på mig själv för nog första gången i livet och att jag kan fixa detta och få en normal tillvaro igen. Små bakslag kan alltid komma men då får man hantera dom då=)


Jag kan fan säga att jag trivs med livet nu även om jag inte kommit igång med jobb än. Men jag tror på en framtid och det har jag inte gjort på bra många år.

Av Marie - 1 maj 2012 18:17

Jag mår bra förutom ihållande öronvärk(öroninflammation) och nästan konstan huvudvärk. Ätit pencillin sen i fredags men det verkar inte hjälpa. Så ska försöka med nasonex nu oxå se om det blir bättre. Inte gjort mycket sista tiden varit en hel del på blåkulla och igår var jag med pappa på crusing i Sala. Var kul mycket bilar och fint väder och träffade Crisse:D När vi åkte hem kom det en älg rusandes upp på vägen en liten bit framför bilen, men pappa han bromsa och styra undan men fy fan vad rädd jag blev. Sen åka en bil utan säkerhetsbälten så kunde det gått hur som helst.


På måndag har jag och Malin möte med min handläggare på FK vi ska prata om arbetsträning och planera för det.Det känns grymt bra! Verkligen peppad för att komma igång. Sa det till Gunn i fredags och hon tyckte det var jätte kul och höra mig så glad och inne på iden att komma vidare.Sen sa Malin igår att jag verkligen ser pigg och glad ut sen jag slutade med medicinerna och mina leenden verkligen är äkta nu förut när jag log såg det mest fram tvingat ut. Sånt är alltid kul och höra=) och att folk tror på mig och mina beslut känns skönt. Men vi pratade oxå om att jag inte får rasa ihop Helt om det kommer ett bakslag. Men jag ser det inte för tillfället som att det ska rasa totalt och bli helt åt helvetet nu. Utan att det kan bli ett litet bakslag men man kan hantera det. Och jag sa nått om att jag tror på mig själv och inte ser allt svart och vitt utan att man kan vingla lite men fixa det. Inte dom orden men minns inte vad jag sa exakt. Men hon tyckte det var skit bra att jag ser det på ett annat sätt och iafall börjat ändra mitt tänk. Som jag själv sa. Intalar man sig att det inte blir helt åt helvete utan man kan styra upp det så blir det så. Positivt tänk kommer man långt med. Säger hon som alltid sett skiten i  allt och inte trott att saker kan gå min väg:P


Trodde faktiskt inte att det kunde bli Såhär positivt av att "bara" sluta med alla mediciner efter nästan 10(!) år alltid med några kemikalier i kroppen. Men ibland är det "enkla" det bästa. Jag försöker intala mig själv att jag inte kommer bli jätte besviken om jag framöver måste börja med nån medicin igen. Men då har jag försökt och vet att jag KAN fixa det utan. Jag har varit ganska isolerad och inaktiv i snart två veckor för jag varit sjuk, inte orkat gå ut och gå som jag brukar inte orkat umgås med vänner eller sköta hemmet helt som jag vill, men jag accepterar det utan att bli helt nere. Det är en annorlunda känsla för mig att ta det som det är och inte blir helt flippad för det. Men jag Kan acceptera läget och vänta ut det.


Men Nu Vill jag komma igång med riktigt långa promenader igen när det är så fint väder. Men på fredag kanske vi får snö=( Men den lär inte stanna. Men smått deprimerande ändå när man fått njuta av solen flera dagar. Sista dagarna har jag druckit morgonkaffe på balkongen i solen med en njutande gosig Ozzy i knä. Vardagslyx som gör gott för själen.


Ska försöka bli bättre på att blogga igen men sitter knappt vid datorn kollar facebook men inte mkt mera.Har inte riktigt lusten och sitta vid datorn. Men så är det ibland.


Nej mera kaffe till mig och fortsätta slöa med tv.


Ha det bra sötnosar!<3

Ovido - Quiz & Flashcards