Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Marie - 29 februari 2012 15:01

Tänkte att jag gör som många andra och kör en frågestund se om nån är intresserad av att veta något. Skriv en kommentar med din fråga så svarar jag imorn eller övermorn på era frågor om det kommer några=)

Av Marie - 29 februari 2012 11:12

Idag pratade jag och Malin om hur vida jag vill fortsätta på FNS eller inte. Jag sa att jag ville hoppa av eftersom jag sällan fixar att ta mig dit ändå. Men då påpeka Malin att det skulle öka på mina känslor av värdelöshet och misslyckande. Så hon ringde till A-L på FNS och prata om vi kunde ta ett steg tillbaka så jag bara går en dag i veckan igen och det var inga problem. Hon höll med om att det var stökigt på måndagar och föreslog att jag kom till Norrby teater imorn där dom har nån grupp om självkänsla på torsdagar kl 10 dom har haft tre gånger och ska ha tre gånger till. Jag fick komma och bara titta om jag ville behövde inte vara delaktig. Så går kanske dit efter tandläkaren imorn. Allt prat om FNS och min ökade ångest när jag misslyckas med att ta mig dit och ångest när jag väl är där gjorde mig helt slut i huve. Vi prata lite  kort om mamma oxå för pappa ringde när vi satt där först hade det ringt privat nummer som jag inte kunde svara på för då att Malin i tele. Trodde det hänt mamma nått men dom skulle bara berätta att hon ska flyttas hit till Fagersta idag. Då blir det närmare och hälsa på henne iafall.


Nu kollar jag på top model sen ska jag äta lunch och efter det blir det en promenad. Solen lyser det är över 10 plus och inget ska stoppa mig från att gå ut idag!


Av Marie - 29 februari 2012 07:30

Ringde FLE igår morse eftersom citodonet inte hjälper på knäna, fick besked att läkaren skulle ringa mig efter 16, jag väntade och väntade han ringde aldrig sen vid 17.15 ringde han då sa han att jag skulle få testa tramadol ist men jag var tvungen och vara försiktig med dom. No shit det vet jag väl. Men kastade mig ner på apoteket för att hämta ut dom så jag kanske skulle slippa smärtan i knäna. Då hade apoteket slut på 50 pack som han skrivit ut så fick 2 st på 20 st så losa 10 pills. Men det fick vara värt det för jag var desperat. Tänkte inte på att jag kunde väntat till idag och hämtat hos mamma. Men gud så skönt dom hjälper! Men tar minsta möjliga dos. Och bara när jag verkligen måste.


Ångesten hänger med som en stängdig följeslagare och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den vill bara slita av mig den kostymen och kasta bort den. Men det verkar svårt och bli av med den. Vill inte ta för mycket lugnande heller. Men ibland måste jag det oxå. Jävla piss helvete vad ångest kan ställa till det. Igår ville jag verkligen ut och gå i det fina vädret men var som fast frusen i soffan. Hatar mig själv för det men om det blir lika fint idag SKA jag ut och gå. Finns ingen ångest som håller mig inne. Hur mycket lugnande det än behövs. Psyk kl 9 och samtal iafall får se om solen hittat fram tills jag är klar där så jag kan gå direkt eller om jag får gå hem och gå ut senare.


Nej nu ska jag sluta gnälla och ta en cigg och dricka mitt kaffe.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards