Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 16 april 2011 15:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 16 april 2011 15:13

Idag har jag mest varit sliten, ser helt död ut känner mig rätt död men tog mig ut på en 50 minuters promenad för ett par timmar sen och postade Marys kapet. Så hon får sina läskiga leggings på måndag. Jag orkade gå men ibland hängde inte benen med. Jag har ätit bra idag. Allt för att ha bra närings värden när proverna ska tas. Men alla prover som togs när jag var inlagd var bra ingen som sa nått om dåliga näringsvärden, fast jag kanske hade det ändå? Fick trots allt dropp. Och dom kan ha sjunkit när jag kom hem eftersom jag haft svårt och få i mig allt jag ska. Men jag kämpar och försöker. Även om det tar emot. Ser helt död ut idag. Låter bilden tala för sig själv:

  Har hällt i mig kaffe och en X-ray ändå lika död. Kan bero på gårdagen.Finns ett låst inlägg om den från idag. Och kommer snart ett till låst inlägg.

Av Marie - 16 april 2011 08:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 16 april 2011 08:33

Idag när jag vaknade hade jag lyckats lägga mig med den onda axeln/armen över huvudet i sömnen och det var ett rejält projekt och få ner den för det gjorde på ren s svenska SÅ jävla ont och ens röra den. Tog en evighet att ens få ta mig ur sängen.Och ge katterna mat fixa kaffe och fylla vatten glas och hälla upp saft soffa fick jag göra med fel arm, För att få upp höger arm och klia mig på ryggen får jag hjälpa den och lyfta med vänster. Men fått i mig saftsoppa nu och tagit mina värktabletter så jag hoppas det ger sig snart. Kan knappt lyfta kaffe muggen med höger hand rädd för att armen ska ge upp och jag ska tappa den. Jag hoppas vekligen att magnet röntgen av halsryggen den 26 visar nått men lär dröja tlls jag får svaret för det skickas till familje läkarna här hemma från v-ås. Igår gjorde det knappt ont alls så får väl igen allt det idag.


Nu ska ja försöka få i mig mig mitt kaffe sen hoppa i kläder. Ska antingen promenara till  Virsbo vägen med Sara och hämta paket eller ta en åktur. Jag är jue alltid på att gå. Gick inte så mkt igår. Men en dags vila i veckan kan man få.

Av Marie - 15 april 2011 10:32

Jag ha ingen motivation och skriva nått jätte långt inlägg om besöket i sthlm igår så det kommer en kort version. Fick träffa kirurgen, han konstatera att det fann en del att ta bort både fram och bak. Låren gick inte och göra samtidigt det blev ett för stort ingrepp så får göra cirkulär buk först sen ta låren och över armarna 3-6 månader efter beroende på hur bra jag läker. Men när han fick höra om matproblemen jag haft ville ha ha näringsprover och div annat först och när han såg min medicin lista ville han även ha intyg av psykläkare att jag klarar en så stor operation.

Men han sa att jag kunde få en preleminär tid i handen men så fick jag träffa en operationskordinator och hon ville inte ge mig nån tid ifall det inte blev av för då skulle jag bara bli besviken på stod hon, hon vägra lyssna på att jag hellre hade nått och se fram emot som blev uppskjutet än inget alls. Fick ingen remiss för prover så har maila om det och ska ringa också om hon inte svarar på mitt mail innan eftermiddagen. Men hon skulle höra av sig nästa vecka se om jag får en tid då. Ska iafall till psyk läkaren på onsdag så ska be om intyg då. Be honom skriva att jag kommer må BÄTTRE av en op inte sämre. Sen ska jag hör vad dom mera vill ska stå i intyget för det var dom inte så tydliga med.


Så jag gick därifrån ganska depp och är ff. Men ska kämpa för att inte göra som när Uppsala först kom med negativa besked sen  postiva när jag redan förstört allt. Men kommer nog krävas en del lugnande.

Av Marie - 13 april 2011 18:40

Nu är det inte länge kvar tills jag ska sätta mig på tåget mot V-ås möta upp Crisse sätta oss på tåget till sthlm och leta oss till Akademikliniken. Får se vad kirurgen säger. Och om jag får en op tid med mig hem i handen direkt:D Jag hoppas på det då har jag verkligen nått och kämpa för. Vi ska troligt vis träffa Mådis en sväng efter åt också om hon orkar efter jobbet. Inte träffat henne sen pride 2007 så det är verkligen på tiden!


Idag har ja varit i Ludvika på Dollar Store och Rusta med mamma och Hillevi. Köpte dom mörk lila panel gardinerna jag inte köpte sist och ångra mig och fy fan vad bra det blev jag är hel nöjd. Sen köpte jag inte så mkt mera, tvättmedel och kattmat.


Sen när jag kom hem börja jag greja med svägerskans födelsedagspresent. Duschade och rakade mig här och där när man ska strippa imorn. Har strykit och satt upp nya gardinerna. Och nu är jag uttråkad. Funderar på en promenad eller slöa i soffan. Får se om jag kan sova i natt eller om jag är för sprallig inför morn. Funderade på att välja ut praktiskta bekväma kläder till imorn nu ikväll men insåg att jag bara skulle ändra mig imorn ändå så sparar det till då.


Nu ska jag nog ta en promenad. Inte gått nån rejäl runda idag. Bara till psyk sen till blåkulla.

Av Marie - 13 april 2011 08:15

Veckan viktblogg blir kort samma vikt som förra veckan 70.4 men bjuder på en bild som är tagen inför hud operation som Svumpt hjälpte mig ta igår. Ska till akademikliniken imorn på konsultation imorn. Förhoppningsvis går jag därifrån med en operationstid i handen inom ett par veckor eller en månad.

Här komme bilden och jag inser själv hur liten jag blivit, när hunde på magen och låren försvunnit blir det inte mkt kvar. Bara överarmarna kvar och ta bort allt sladder på sen.

 

Av Marie - 12 april 2011 07:48

Idag tog min kropp sovmorgon sov ääända till 6.30 allt är bättre än att vakna redan kl 6.Försökte somna om men när jag väl vaknat är det omöjligt, så gick upp och drog i gång vattenkokaren för att få lite kaffe och spolade fram kallt vatten till mitt "lill" 6 dl vatten glas. Katterna ville ha påsmat. Så nu sitter jag här med en tom kaffe mugg och lär göra mera. Smsar med en trött Mary som ska upp och jobba. Jag har lovat att Ozzy sover åt henne. Och det är han bra på.


Vid lunch tid kommer Svump förbi och ska rensa min frys på mat som jag ändå inte äter så får han lite påfyllt i sin frys. Han ska få kaffe oxå för det får jue alltid jag hos han^^ Trevligt med lite besök här  oxå för engång skulle ist för att jag alltid tar mig till andra.


Han skulle höra av sig när han var på väg från sjukan tur det så jag hinner hoppa ur pyjamasen och i nå vettiga kläder;)


Nej nu ska jag göra mera kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards