Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Mitt lilla äventyr eller vad man ska säga

Av Marie - 22 juli 2011 13:15

Ja då var det dags för en sumering av äventyret i tisdags då. Jag minns dock inte så mycket mer än att jag kollade på Allsång på Skansen och satt med datorn, tror jag gick och la mig sen men vet inte, sen nångång under kvällen tidiga natten "vakna jag till" av att jag satt och försökte skära i armen men det inte gick så bra, såg tomma piller burkar på rums bordet och kände mig lätt groggy insåg att det bara var och ringa 112, ringde och dom skicka ambulans, minns att hon jag prata med bad mig gå ner och ställa upp porten så det gjorde jag sen efter en stund kom ambulans männen minns att jag släppte in dom och satte mig på soffan i hallen och försökte förklara läget men hade börjat sluddra sen är det bara totalt svart tills onsdags efter middag när jag vakna och dom tala om att jag var på IVA i V-ås jag hade en tub i halsen för andningen som jag tyckte var jätte hemsk för jag kunde inte andas normalt och det kändes som jag skulle spy men inget kom upp när tuben satt där, försökte dra ut den men en sköterska hindrade mig, dom sa att en läkare skulle komma och dra ut den sen vände sig sköterskan bort och då var jag där och lossa tejpen från kinden och drog ut tuben i alla fall. Det var skönt och bli av med den. Men sen gled jag in och ut ur sömn eller om det var medvetslöshet ff jag vet inte långt in på kvällen dom la mig på sidan emellan ut för att jag inte skulle få ligg sår minns jag sen sent på onsdag kvällen kom en människa från psyk och bedömde mig om jag kunde flyttas till Mava utan vak. Och det kunde jag så dom flyttade mig sent på kvällen men det minns jag inte heller.


Vaknade på Mava på igår morse av att dom skulle ta blodprov eller hade små vakna några gånger för dom kolla tempen hela tiden för jag hade feber tydligen. Men när dom skulle ta blodprov fick jag vakna till för dom fick sticka 8 gånger! innan dom fick sina två rör med blod och var 3 olika som stack. Både i händer och fötter jag har verkligen blivit svår stucken. Gunn funderade på idag om det är nån av alla mina intoxer som gjort kärlena känsliga eftersom jag inte varit svår stucken förut. Fick komma från Mava till psyk på bedömning vid 15 igår och psyk bedömde att jag kunde åka hem för jag var inte psykotisk längre och jag ville inte ta livet av mig även om jag inte visste varför jag gjort intoxen som var rejält allvarlig eftersom jag tagit såna extrema mängder av det jag tagit. Men det är skönt och vara hemma och få ligga i soffan med gosiga missar och kolla på CSI det är vad jag behöver! Jag kanske blev för stressad av allt som hände på några dagar även om det var trevliga saker men jag är stress känslig det vet jag. Men jag har svårt att hantera det ibland och kör på ändå.


Men idag lämnade jag in all kvar varande medicin till Gunn tom mina panodil så jag får be om det från henne om jag behöver. Men som hon sa idag oxå, när jag bestämmer mig för att samla på mig är det svårt och hindra mig men hon skulle se till att läkaren Alltid skriver hämtas och hand has av Ssk på recepten nu så jag inte kan bli frestad att hämta ut något.


Nu ska jag göra mera kaffe och krypa under filten med Wilma och Ozzy som är dom som vill gosa med mig och kolla på mera CSI=)

 
 
Ingen bild

Guldgryning

22 juli 2011 13:47

Välommen till livet!
Är säker på att vi är många som är glada och tacksamma att du kom igen och finns här bland oss!
Och du.SKIT I att stressa upp dig för mycket...Du tål ju uppenbarligen inte det, vilket du ju oxå vet*Kramar till dig och missarna*
PS.Gunn verkar vara en riktig pärla!

Marie

22 juli 2011 21:21

Tack gumman för dom fina orden. Jag ska försöka att inte stressa även om det händer roliga saker. Ja Gunn är bra=)
Kraam tillbaka!

 
Ingen bild

Annika

22 juli 2011 18:30

STYRKEKRAMIZZAR till dig.Vila mer o stressa mindre nu. <3

Marie

22 juli 2011 21:20

Tack gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards