Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Vaken tidigt

Av Marie - 17 februari 2012 04:55

Jahapps idag bestämde sig min kropp och hjärna för att vi skulle vakna 3.30 och kliva upp. Även om det inte är speciellt angenämt och kliva upp när knäna skriker AJ AJ AJ första timmarna på morgonen varje gång man ska resa sig eller sätta sig. Men nu har jag preppat mig med naproxen och alvedon så snart borde det göra lite mindre ont.

Jag var vaken och såg Hela Biggest Loser sverige igår Heja mig säger jag:D

Ska snart ta en dusch och värma upp min frusna kropp har jue sån tur att ingen bor under mig som jag kan störa=) Kanske blir lite badplaskande oxå. Hunnit bläddra igenom en bunt Allas som legat på hyllan under sängbordet och bara väntat på mig. Ska Inte förlänga den prenumerationen när den går ut orkar ändå inte läsa nånting.


ja Just ja. Jag ska ner på Handelsbanken i dag och byta till dom och kolla om jag kan få lån med pappa som medlåntagare för han gick med på att vara det:D Då kan jag få mina operationer snart för kirurgen hade en tid 28/3 bara mitt psyke stabiliserar sig tills dess annars får jag ta det längre fram. Men jag fick kanon pris på både rygg/rumpa och låren 65 000 på typ akademikliniken skulle det gå lös på runt 100 000. Han gav mig bra priser mot att han får ta före och efter bilder och ha och visa sen för att han vet att jag inte har så stor inkomst. Snacka om snäll kirurg=) Ett minus är att han har öppnat sin klinik i Linköping så det blir en bit och åka men det är det värt.Jag

 måste bara droppa några av alla kg jag lagt på mig annars kanske han inte vill operera eftersom jag ligger över normalvikts bmi nu. Men bara kämpa på med mat på bestämda tider och lite shakes. Sista veckorna innan får väl bara bli shakes om det behövs. Ska jue till en dietist den 23 nu oxå så kan få hjälp med att lägga upp bra mat schema.



Efter lunch ska jag åka till Jessie och hennes lilla Leah=) Ska bli en mys helg med dom=) Mysa springa på Tuna Park och ut till ett ställe som heter Folkesta idag där det finns Rusta och lite annat bla Willys så gumman får stor handla=) Jag ska bara snyta ut hela hjärnan först men tror jag börjar bli klar med det:P


Nej nu var det duschen som ropa för att värma mig sen kanske Jessie har vakna och ramlat in på msn när jag kommer ur den;) Beror på om Leah ger henne sovmorgon eller inte:P

 
 
Ingen bild

Jezzie

17 februari 2012 07:06

Ska bli så skoj! Längtar som en tok tills du kommer =)<3 Massa kramar

Marie

17 februari 2012 07:11

Jaa det ska bli skit kul=) Tror vi kommer få en toppen helg:D KRAAAM

 
a

a

19 februari 2012 14:41

Vad har du haft för ätproblematik? Eller hur man nu säger... Eftersom du ska opereras menar jag..

http://anjels.blogg.se

Marie

22 februari 2012 07:38

jag har varit rejält överviktig och gjort en gastric by pass sen gjort en bukplastik i somras och nu ville jag ta bort hud på ryggen oxå och låren men får inget lån=/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards