Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Marie - 15 april 2012 19:05

Det blev en hel dag idag igen med Sara och barnen för Erika behövde ingen barnvakt ändå av lite orsaker.

Jag och Sara bestämde oss för att laga carbonara till lunch så på fm åkte jag och handlade det som saknades sen hem till henne och lagade mat och vi åt. Köpte även med glutenfria pepparkakor till Aras för han tål inte gluten och ägg och mjölk och Sara hade köpt nå andra glutenfria kakor han inte gillade men pepparkakorna gick hem^^

Det blev kletiga pepparkakor Överallt på Aras så han fick sätta sig i diskhon och bada innan vi klädde på honom och åkte till tre kr för att komma ut lite, vi tänkte ta med vagnen och Alex cykel och gå en vända men det började spö regna när vi gjorde oss i ordning sen när vi satt där kom solen men det blev regn oxå så blev ingen promenad när vi kom tillbaka hem till Sara heller.


Men till imorn har vi beställt fint väder för då ska vi gå runt och göra massa ärenden och röra på oss. Nu ska Sara oxå börja äta som jag gör, ett mål lagad mat per dag sen shakes och frukt och grönt i fri mängd. Men hon ska sluta med cola oxå eftersom hon hatar light. Får se hur kul hon blir och umgås med då;) Men tror nog det ska gå bra=) Jag får peppa henne=)


Första dagen utan mediciner har gått bra men vet inte om jag ska ta dom ikväll eller inte men är väl lika bra och göra det för säkerhetsskull. Får se hur jag klarar mig sen. Men jag hoppas detta ska gå bra. Jag Vill klara det. Och är man envis går det kanske. Fast kan vara som Sara sa oxå när vi satt och pratade om det att med vissa av medicinerna kan det vara som med diabetiker och insulin att jag måste ha dom. Men då kan man jue testa en sak i taget ist för att ha alla dessa jävla sorter jag har. Jag tror som både Malin och läkaren varit inne på att jag varit övermedicinerad och inte i kontakt med mina känslor riktigt. Att direkt sluta med allt kanske inte är så bra men what the hel bara och börja med det som verkar mest aktuellt igen om det inte går.


Nej nu ska jag ladda upp inför bil vinst i bingolotto:P

Av Marie - 15 april 2012 08:01

Jag har bestämt mig för att testa utan mediciner. Ett kanske dumt beslut men jag är så sjukt less på att trycka i mig mass jävla piller var eviga dag. Man ska inte sluta tvärt jag Vet så jag hoppar över morgondosen topimax, cicordinol och akineton så tar jag ikväll. Och theralen tar jag bara om jag behöver det. Tar knappt nå stesolid längre heller inte gjort på länge.

Får se hur det hära går. Orudis retard fortsätter jag så klart med den är jue för lederna inte psyket.


Av Marie - 15 april 2012 06:18

Jahapp däckade runt 20.30 igår tror jag. Så vaknade jag 3.45 imorse, skulle bara på toa men när jag la mig i sängen igen kunde jag för mitt liv inte somna igen bara snurrade runt runt, så tänkte lägga mig soffan och lyssna på musik ist, men kom inte till ro där heller sen var det en trevlig person inne på qx så fastna där och prata sen vakna Mattias tidigt för den stackars karln är förkyld;) Så nu sitter jag och pratar med en Mathias på qx en på msn och Jackie på msn=)

KAFFE! promenad när det blir lite varmare och barnvakt åt Anton i em-kväll=) Vi ska ha det mys vi^^

Ovido - Quiz & Flashcards