Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Marie - 8 oktober 2011 19:04

Idag blev det bestämt att Stella ska bo kvar här och Maria tar hem Wilma i november när hon har tid och komma och hämta henne om inte jag orkar åka upp. Jag ska inte berätta så mycket om varför det blir så det är upp till Maria och göra själv. Men jag är glad att hon frågade mig om jag ville behålla Stella ist för omplacera henne nån annanstans. Vi skaffade henne trots allt tillsammans för snart 5 år sedan när vi bodde i Krylbo, då var hon en tanig döv liten tjej med för långa bakben. Dövheten gick över när hon blev äldre och hon växte mer eller mindre i sina långa bakben men hon är ff lika vacker. När vi skildes fick Maria henne för att hon och Wilma pola så bra. Men nu ska hon alltså bo med mig, Ozzy och Sessan för dom kommer bra överens och hon litar på mig hon har svårt och lita på nya människor. Och då har Sessan sällskap när Ozzy åker på sina semester resor:P Jag hade funderat lite på en tredje katt när dom skulle ha flyttat hem men så svårt och hitta nån som kommer överens med Ozzy för han kan vara riktigt surskallig och nästan elak. Försökte jue med Ebba och Herman förra året men han skrämde dom så dom fick flytta igen. Nu får jag tre som går ihop och nån jag har gamla band till och som jag älskar sedan länge. Får jag nån mera och skämma bort med godsaker än Sessan för Ozzy är jue ganska svår flörtad förutom godis sticksen från Lidl dom älskar han också. Lovat Wilma att skicka med massa såna när hon flyttar hem så hon slipper vara utan dom:P



Ovido - Quiz & Flashcards