Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Marie - 11 oktober 2011 16:45

Läkarbesöket gick rätt bra, fick fluoxetin insatt, så Gunn har väl hämtat den till på fredag så jag får den då. Sa åt henne det iafall för träffa henne efter läkarbesöket ist för före för hon hade glömt bort mig:p Men var ganska bra det då fick jag berätta vad läkaren sa om mediciner och så. Men blev inga mera ändringar än att jag fick OK att fortsätta med nitrazepam vid behov. Hon tyckte det var jätte bra att jag tar dom så sällan som jag gör och försöker fortsätta så. Men om jag tog dom lite oftare gjorde inget bättre jag sov bra än inte tog dom bara jag inte började ta dom varje dag så jag blev tillvand igen. Men det har jag inga planer på. Sover rätt okej för det mesta är ibland jag har svårt och somna bara. Sover så jäkla länge dagen efter jag tagit dom oxå och det kan vara jobbigt tycker jag. Även om jag inte har så mycket ork och lust och göra saker just nu mår jag ännu sämre om jag sover bort halva dagen.


Innan jag stack iväg idag kom mina CSI boxar i brevlådan trodde jag skulle få hämta dom på Ica men dom landa i lådan=) Så när jag kom hem efter läkaren och hade varit och posta iväg tradera paket och handlat lite på Lidl kollade jag på två avsnitt av Las Vegas den sista säsongen jag hade slutade så sjukt spännande så ville se hur det gick. Gick som jag trodde:P Men kul och se ändå. Men sen kunde jag inte koncentrera mig och se mera så bäddade i dom rena sängkläderna, slet ur dom gamla på förmiddan och slängde dom i maskinen vilket jag kom på efter dom två CSI avsnitten så dom hade legat där några timmar haha. Ska dammsuga oxå men det får nog bli imorn ingen ork och motivation nu fast det ser ut som fan här. Ska satsa på att diska alla glas och smörknivar ist är typ vad jag har i disken och en kastrull och två stekpannor från carbonaran jag laga igår. Blir mest glas eftersom jag dricker shakes haha


Imorn lunch ska jag få rotmos och fläsklägg på blåkulla, jag hoppas verkligen magen samarbetar med mig då så jag får i mig det utan att få allt för ont.idag har magen varit rätt okej men bara ätit två dubbla smörgåsrån utöver shakes och en banan nyss.

Måste ner på apoteket imorn oxå, mina Probi mage är slut samt att jag ska hämta p-spruta, var ner på apoteket vid lasarettet innan psyk men var 10 st före i kö så inte en chans att jag hann för dom hade ont om personal oxå stod det en lapp om. Mitt frikort på apoteket går ut den 15 oxå så Gunn skulle hämta ut så mkt medicin hon kunde imorn för sen innan jag kommer upp i nytt måste hon ner på stan och hämta för delbetalningen gäller bara där. Men med concerta och topimax i dosetten kommer jag fort upp i nytt frikort.


Nu protestera min mage igen suck...

Av Marie - 11 oktober 2011 08:33

Idag är det dags för tid med läkaren på psyk, Malin kan inte vara med eftersom hon har magjsuka hemma maila Gunn och berätta igår. Men det ska nog gå bra ändå. Men lite nervös för att träffa en läkare jag aldrig träffat förut. Men får se hur hon är och vad vi kommer fram till. Jag behöver fångas upp känner jag innan jag rasar ännu djupare. Det börjar dala neråt och jag tappar greppet emellan åt. Men än så länge har jag hyfsad kontroll på mig själv. Men jag är rädd att det ska tippa över helt. Var nära en överdos här om kvällen men jag tog vb medicin och satte mig och försökte andas lugnt och tänka bort det. Som Malin säger, tänka tankarna är inte farliga det är handlingarna som är farliga. Att tänka på det är inte alls farligt. Men ibland väller känslorna över och tar över hand. Men jag ska kämpa på. Ny anti depp medicin kan nog bromsa upp lite skulle jag tro. Blev jue bättre när jag börja med Valdoxan även om de nu inte var rätt för mig. Men ska se om jag kan få börja med Fluoxetin den påverkar iafall inte vikten. Sen kanske om vi ska sjustera den stabiliserande nånting eller om hon tycker den ska vara som den är.


Får fundera lite på om jag vill ha ut nått mera av samtalet har jue några timmar på mig. Det kommer väl mest handla om medicin justeringar skulle jag tro. Annat och prata om har jag jue Malin till så.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och försöka få i mig en shake se om jag blir illa mående igen:S Varit för jävligt och äta sen i fredags mage som gör ont och protesterar mot det jag äter och illa mående som följd. Men flytande grejer har gått lite lättare.Nutrilett skogbär är nästan god tom:P Men köpte jordgubb förra veckan också så lär dricka upp dom med även om dom inte är lika goda.

Av Marie - 11 oktober 2011 08:30

Min blogg har fått ny design tack vare Mary hennes blogg hittar ni här: http://maryjaneangel.com/ 

Hon är duktig på sånt och jag tycker sidan blev mera stil ren och enkel. Så jag är nöjd. TACK Mary <3

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards