Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie - 15 oktober 2011 19:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 14 oktober 2011 15:23

Imorse drömde jag massa konstiga drömmar om att jag inte orkade gå upp när klockan ringde och sov vidare så när klockan väl ringde höll jag på stänga av den och sova vidare. Men insåg att den ringde på riktigt och jag var tvungen och upp för jag skulle och hämta medicin. Men det kändes surt för eftersom mitt frikort hade gått ut tidigare än jag mindes fick inte Gunn ut några mediciner vid lasaretts apoteket igår och hade inte haft tid och åka ner på stan så fick inga Fluoxetin idag så får inte börja med dom fören tisdag. Hon skulle iafall försöka hinna hämta dom innan dess. Fick miljoner 2 mg cicordinol oxå eftersom 10 mg är slut i mitt förråd haft så hela veckan oxå. Men dom är iafall små och svälja. Och förut när jag hämta ut på stan skulle dom ta hem cicordinol i lager för att jag brukar hämta där så hoppas dom har dom hemma nu. Nitrzepam tog Gunn ur deras förråd så jag fick iafall.


Efter att jag hämtat medicin lämnade jag Ozzy på Blåkulla för han har suttit vid balkong dörren sen igår och velat ut så han fick åka dit. Sen följde jag med pappa på en provtur i Betty nya bilen till V-ås han skulle till skroten och byta ett lyse som blev fel förra veckan. Man åkte riktigt skönt i henne=) Så fick jag läsa instruktionsboken och lära oss massa saker:p Får se när jag får provköra. På tisdag kör vi iafall Gretchen till skroten i Avesta. Så ska plocka ur alla saker jag ska ha kvar i helgen och ställa dom på Blåkulla tills jag kan plocka i dom i Betty pappa ska iväg i helgen och tar henne då så han får köra in bromsarna bak nå grejs med dom som behöver bromsas in.


Nej nu ska jag gå ut med massa sopor, städade ur skafferiet igår och blev över en halv Ikea papp påse med skräp som gått ut. Så ska jag ta en promenad medan solen lyser.Blivit alldeles för lite promenader sista tiden.

Av Marie - 11 oktober 2011 16:45

Läkarbesöket gick rätt bra, fick fluoxetin insatt, så Gunn har väl hämtat den till på fredag så jag får den då. Sa åt henne det iafall för träffa henne efter läkarbesöket ist för före för hon hade glömt bort mig:p Men var ganska bra det då fick jag berätta vad läkaren sa om mediciner och så. Men blev inga mera ändringar än att jag fick OK att fortsätta med nitrazepam vid behov. Hon tyckte det var jätte bra att jag tar dom så sällan som jag gör och försöker fortsätta så. Men om jag tog dom lite oftare gjorde inget bättre jag sov bra än inte tog dom bara jag inte började ta dom varje dag så jag blev tillvand igen. Men det har jag inga planer på. Sover rätt okej för det mesta är ibland jag har svårt och somna bara. Sover så jäkla länge dagen efter jag tagit dom oxå och det kan vara jobbigt tycker jag. Även om jag inte har så mycket ork och lust och göra saker just nu mår jag ännu sämre om jag sover bort halva dagen.


Innan jag stack iväg idag kom mina CSI boxar i brevlådan trodde jag skulle få hämta dom på Ica men dom landa i lådan=) Så när jag kom hem efter läkaren och hade varit och posta iväg tradera paket och handlat lite på Lidl kollade jag på två avsnitt av Las Vegas den sista säsongen jag hade slutade så sjukt spännande så ville se hur det gick. Gick som jag trodde:P Men kul och se ändå. Men sen kunde jag inte koncentrera mig och se mera så bäddade i dom rena sängkläderna, slet ur dom gamla på förmiddan och slängde dom i maskinen vilket jag kom på efter dom två CSI avsnitten så dom hade legat där några timmar haha. Ska dammsuga oxå men det får nog bli imorn ingen ork och motivation nu fast det ser ut som fan här. Ska satsa på att diska alla glas och smörknivar ist är typ vad jag har i disken och en kastrull och två stekpannor från carbonaran jag laga igår. Blir mest glas eftersom jag dricker shakes haha


Imorn lunch ska jag få rotmos och fläsklägg på blåkulla, jag hoppas verkligen magen samarbetar med mig då så jag får i mig det utan att få allt för ont.idag har magen varit rätt okej men bara ätit två dubbla smörgåsrån utöver shakes och en banan nyss.

Måste ner på apoteket imorn oxå, mina Probi mage är slut samt att jag ska hämta p-spruta, var ner på apoteket vid lasarettet innan psyk men var 10 st före i kö så inte en chans att jag hann för dom hade ont om personal oxå stod det en lapp om. Mitt frikort på apoteket går ut den 15 oxå så Gunn skulle hämta ut så mkt medicin hon kunde imorn för sen innan jag kommer upp i nytt måste hon ner på stan och hämta för delbetalningen gäller bara där. Men med concerta och topimax i dosetten kommer jag fort upp i nytt frikort.


Nu protestera min mage igen suck...

Av Marie - 11 oktober 2011 08:33

Idag är det dags för tid med läkaren på psyk, Malin kan inte vara med eftersom hon har magjsuka hemma maila Gunn och berätta igår. Men det ska nog gå bra ändå. Men lite nervös för att träffa en läkare jag aldrig träffat förut. Men får se hur hon är och vad vi kommer fram till. Jag behöver fångas upp känner jag innan jag rasar ännu djupare. Det börjar dala neråt och jag tappar greppet emellan åt. Men än så länge har jag hyfsad kontroll på mig själv. Men jag är rädd att det ska tippa över helt. Var nära en överdos här om kvällen men jag tog vb medicin och satte mig och försökte andas lugnt och tänka bort det. Som Malin säger, tänka tankarna är inte farliga det är handlingarna som är farliga. Att tänka på det är inte alls farligt. Men ibland väller känslorna över och tar över hand. Men jag ska kämpa på. Ny anti depp medicin kan nog bromsa upp lite skulle jag tro. Blev jue bättre när jag börja med Valdoxan även om de nu inte var rätt för mig. Men ska se om jag kan få börja med Fluoxetin den påverkar iafall inte vikten. Sen kanske om vi ska sjustera den stabiliserande nånting eller om hon tycker den ska vara som den är.


Får fundera lite på om jag vill ha ut nått mera av samtalet har jue några timmar på mig. Det kommer väl mest handla om medicin justeringar skulle jag tro. Annat och prata om har jag jue Malin till så.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och försöka få i mig en shake se om jag blir illa mående igen:S Varit för jävligt och äta sen i fredags mage som gör ont och protesterar mot det jag äter och illa mående som följd. Men flytande grejer har gått lite lättare.Nutrilett skogbär är nästan god tom:P Men köpte jordgubb förra veckan också så lär dricka upp dom med även om dom inte är lika goda.

Av Marie - 11 oktober 2011 08:30

Min blogg har fått ny design tack vare Mary hennes blogg hittar ni här: http://maryjaneangel.com/ 

Hon är duktig på sånt och jag tycker sidan blev mera stil ren och enkel. Så jag är nöjd. TACK Mary <3

Av Marie - 10 oktober 2011 15:52

Orken att få saker gjorda tryter rejält. Igår fick jag två maskiner tvätt körda mest för att det så gott som sköter sig självt. Men behöver dammsuga och byta sängkläder oxå men får inte tummen ur och göra det...Blev inge FNS idag heller..vakna kl 11! och minns inte att väckarklockan ringt så måste ha stängt av den under natten omedvetet. Inte lång stund sedan jag tog mig ur pyjamasen heller. En riktigt seg dag. Bara glott på tv och druckit kaffe. Håller på fixar lite mat nu gör den dära carbonaran jag skulle gjort länge. Får jag några nya matlådor iafall...



Får se vad läkarbesöket imorn ger om det blir nå medicin ändringar och ny anti depp. Fick mail av Gunn tidigare att Malin är sjuk så hon ska inte vara med på mötet imorn får klara det själv men det går nog bra. Får hoppas läkaren är vettig och har nå bra ider som kan vända den hära nedåt gåenden spíralen....


Nej nu ropar pastan på mig...

Av Marie - 8 oktober 2011 19:04

Idag blev det bestämt att Stella ska bo kvar här och Maria tar hem Wilma i november när hon har tid och komma och hämta henne om inte jag orkar åka upp. Jag ska inte berätta så mycket om varför det blir så det är upp till Maria och göra själv. Men jag är glad att hon frågade mig om jag ville behålla Stella ist för omplacera henne nån annanstans. Vi skaffade henne trots allt tillsammans för snart 5 år sedan när vi bodde i Krylbo, då var hon en tanig döv liten tjej med för långa bakben. Dövheten gick över när hon blev äldre och hon växte mer eller mindre i sina långa bakben men hon är ff lika vacker. När vi skildes fick Maria henne för att hon och Wilma pola så bra. Men nu ska hon alltså bo med mig, Ozzy och Sessan för dom kommer bra överens och hon litar på mig hon har svårt och lita på nya människor. Och då har Sessan sällskap när Ozzy åker på sina semester resor:P Jag hade funderat lite på en tredje katt när dom skulle ha flyttat hem men så svårt och hitta nån som kommer överens med Ozzy för han kan vara riktigt surskallig och nästan elak. Försökte jue med Ebba och Herman förra året men han skrämde dom så dom fick flytta igen. Nu får jag tre som går ihop och nån jag har gamla band till och som jag älskar sedan länge. Får jag nån mera och skämma bort med godsaker än Sessan för Ozzy är jue ganska svår flörtad förutom godis sticksen från Lidl dom älskar han också. Lovat Wilma att skicka med massa såna när hon flyttar hem så hon slipper vara utan dom:P



Av Marie - 5 oktober 2011 18:49

Sista dagarna har det varit en hel del ångest och idag verkar jag inte klara mig undan heller,känner hur det kryper i mig och har mått smått illa i flera timmar och känner mig skum tagit lugnande och hoppas det hjälper innan det bryter ut. Orkar inte med mera ångest nu. Och börjar bli låg och omotiverad också och inte ha nån lust till saker. Men idag tog jag mig till Avesta med mamma och Hillevi och gick på ÖB,Jysk och Willys men det var en smått rejäl kamp och jag fick ett utbrott på mamma. Och jag ville mest hem innan vi knappt kom in på ÖB.


Har inte fått i mig mkt att äta i dag heller. Fått tvinga ner  det mesta men är bra att jag köpt hem nutrilette shakes nu kan jag ta såna och få i mig alla bra näringsämnen och sånt och dryga ut maten med. Köpte även lax på willys dom hade extra pris på kallrökt lax så åt en rostmacka med det och ost nu i kväll men fick tvinga ner den fast jag i vanliga fall älskar det. Vill inte ens ha kaffe:S


Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på Sjukhuset, Halv åtta hos mig, Bonde söker fru sen får vi se om det blir Efterlyst eller sova.


Ovido - Quiz & Flashcards