Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under april 2012

Av Marie - 4 april 2012 18:33

Fy fan vad jag har sovit idag, däcka på förmiddan hade satt alarm för att vakna och hinna äta och ta lugnande innan tandläkarn, men måste ha stängt av alarmet  sömnen hade tid hos tandläkarn 12.15 vakna 12.20 och kolla på klockan fick panik och ringde upp och fråga om det var okej att komma då och det gick bra så kasta mig upp. Bedövningen tog längre tid och få dit och värka än att dra ut själva tanden. Sen fick jag bita på nån tuss i 45 minuter sen ta värktabletter och inte äta och dricka fören bedövningen släppt. Men det var inte så svårt för jag däcka igen och sov flera timmar. Och nu är jag redo att somna igen. Petat i mig en pannkaka och en del vatten.


Blir ingen Järvsö resa med Sara heller för det var sjukdom där uppe. Så vi ska hitta på något annat kul och göra antagligen en tur till Ikea en dag då kommer vi nog kolla in nya Dollar Store där oxå=) Får umgås här hemma i helgen ist=)

Nej fy så trött så nu går jag och lägger mig även om jag vaknar mitt i natten igen. Dra ut tänder tär på en.

Av Marie - 4 april 2012 01:04

Ja det dära med att inte kunna spy efter GBPn kan vi stryka, flera timmar i går kväll gick åt till att spy pasta. Men får väl vara glad att jag inte har nån magsyra kvar direkt, smaka likadant på vägen upp som ner:P Inte ätit bara pasta på eeevigheter åt liiite pasta sallad förra veckan bara. Tror jag dumpa på pastan med ost och ketchup eller så var det en riktigt snabb magsjuka. Men fy fan så jag mådde. Vågade inte ens ta mina kvälls mediciner för jag tänkte att dom bara kommer upp. Däckade vid 21 och vaknade 24 igen försökte somna om men lyckades inte så gick upp och tog ett par mackor nu när magen kändes bättre och mina mediciner så kanske jag blir trött och somna igen. Ingen lust och vara vaken för dagen nu.


Råååkade köpa blekning och röd färg igår visst ooopps. Men jag återvänder alltid till mitt kära röda hår bara och inse:P

Blekte det igår kväll är nån sorts gul orange nu såå sexigt:P Men ska slänga i den röda när det blir morgon.Köpet nått märke på den röda jag aldrig sett förut på pickaboo för 30 kr för coop i Avesta hade ingen röd jag gillade. Glömde så klart spana färg på HM när jag var där med Sara medan vi väntade på hennes mamma som vi skjutsade till Avesta på ett ärenden.


Blev även bestämt att jag följer med Sara och barnen till hennes pappa i Järvsö på torsdag och blir kvar över helgen det ska bli kul med en road trip=) Och få komma bort lite och andas lant luft dom har både hundar katter och hästar där=) Sara du är en underbar vän glöm aldrig det!<3


Nej nu ska jag försöka sova lite mera.

Av Marie - 2 april 2012 18:02

Jahapp i torsdags var det dags igen, jag minns inte mkt alls av hela torsdagen, men sent på kvällen vakna jag till och insåg att jag tagit massa tabletter. Så var bara och bestämma mig för om jag skulle ringa ambulans eller bara sova vidare. Men till slut valde jag att ringa 112 kom en ambulans ganska snabbt dom hjälpte mig ut till den och jag däcka ganska omgående fick nå dropp och nån spruta tror jag. Kom till akuten i Köping fick dricka kol som vanligt och massa prover togs sen upp på HIA och fick asetysestyn (stavning?) dropp och fick ligga kvar där till 21 på fredag kväll då körde dom över mig till psyk i V-ås en läkare i Köping hade redan bedömt att jag skulle läggas in ett par dagar så dom fick  bara följa hans råd fast dom hade helst skickat hem mig. Underläkaren jag pratade med frågade om jag inte hade nått roligare för mig än att vara på psyk en helg. Sa att det handlar inte om vad som är roligt i detta läge utan att jag behöver en paus och landa. Fick inte träffa nån läkare under helgen men bakjouren var den dära idioten som vägrat lägga in mig vid flera tillfällen men jag tagit intoxer och sökt dit Innan jag gjort något för att jag varit självmordsbenägen. Sen mixtra han med mina mediciner på tider och sånt utan att prata med mig, och imorse  var theralen borta så ifråga satte det när jag prata med honom idag men han påstod att han Inte ändrat något fast det var han som varit bakjour hela helgen. Men fick  det tillbaka ändrat iafall. Blev hem skickad idag fast jag sa att jag inte kände mig trygg med det. Men han sa att jag bara kommer göra om samma sak när jag kommer hem hur länge jag än får stanna så det var lika bra jag åkte hem. Kändes jue kul och höra.


Men kom hem och hann duscha och hälla i mig en mugg kaffe innan jag hade min tid med Malin. Hon vart arg för att apoteket och FLE inte gjort som det var sagt och satt spärr på receptet det gällde. Sa att jag kollade innan jag kom dit att det ff inte var nån spärr och hon ringde igen och dom skulle fixa det. Men kollade för en stund sedan och det var ff inte fixat. Men ska göra allt jag kan för att inte hämta ut det sista uttaget innan dom hinner lösa det. Ska maila Malin och säga att dom kan hämta ut det annars så är poblemet löst.


Nu är jag trött men orolig tagit stesolid så är lite bättre men vill ut och gå men kroppen och huvet samarbetar inte så jag orkar ta mig ut. Så ska nog lägga mig i soffan och glo på tv. Kämpa en dag en timme i taget nu.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards