Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Marie - 15 november 2012 17:13

Funderar på att plugga psykolgi 2a i vår, men vet inte...ena stunden vill jag verkligen göra massa saker och har massor med ork nästa stund vill jag bara lägga mig under sängen och inte finnas och orkar inte göra nånting.Min kontakt på FK vill veta vad psyk anser om det innan hon går med på att bevilja det, och A-L prata så sent som i måndags om att vi måste minska min stress och att jag sak fokusera på tiderna där och träna hos sjukgymnasten men jag menar, kursen börjar i januari? jag kanske orkar mera då men måste ansöka före 3/12 så blir samtal om det med A-L på måndag. Försöka kan jag jue alltid men jag är jue lite för envis för att se när det håller på gå över styr=/


Var och fick järninfusion idag, men fick veta att mitt feretin värde knappt stigit under dom hära månaderna så kan vara därför oxå jag är så yr och har ont  kroppen samt är trött ff. Hon som gav mig järnet bestämmde att hon ska skriva ett meddelande till läkaren om att fundera på nån ny järnmedicin som kommit, hon sa vad den hette men jag  minns det inte. Gick och ge den i en stor dos sen en mindre dos efter en vecka så ska värdena tydligen hålla sig i kroppen i ett år. Hur nu det är möjligt. Men vore jue toppen skönt och slippa komma ihåg det varje månad =) Blir venofer infusion på självaste lucia dagen igen sen efter ny år får läkaren bestämma hur vi ska göra.


Middags dags..men inte sugen...börjar fylla i hälsovakten igen via dietisten och jag äter alldeles för lite enligt vad den är inställd på. Får ta nån macka med extra ost på kvällen för att få upp kcal men blivit smått nojig på att äta gluten speciellt produkter med vetemjöl sen dietisten sa att man bör ute sluta sånt samtidigt som hon inte rekomenderade mig att göra det utan läkar koll eftersom hon inte kan så mkt om GBP opar. Men inte hört nått av varken henne eller läkare än..lika som röntgen remissen sjukgymnasten bad en läkare på FLE skicka för flera månader sedan, frågade henne förra veckan om hon visste nått då flög hon smått i taket för att läkaren inte ordnat det och skulle jaga rätt på honom. Vill inte ha den tyska damen efter mig om hon är på krigsstigen:P


Ska till henne imorn och bli tejpad igen. Har haft ont i axeln trots tejpen men långt ifrån lika mkt. Är tom värt klådan jag får ta medicin mot för att stå ut.
Blev inge träna igår för jag var så matt efter tisdagens mag kaos men cyklade lite hemma iafall på kvällen när jag blev piggare. Imorn Ska jag klara av gymmet bara inte axeln protesterar som i måndags.


Ovido - Quiz & Flashcards